Eurosport i Snapchat przygotują ekskluzywne materiały z olimpiady w Pjongczangu dla odbiorców w Europie
Kanał Eurosport oraz Snap Inc., właściciel Snapchata podpisali porozumienie przewidujące przygotowanie na tę platformę ekskluzywnych materiałów związanych z zimową olimpiadą w Pjongczangu w 2018 roku. Treści mają być dostępne w różnych językach i będą skierowane do odbiorców w Europie.
W komunikacie podkreślono, że będzie to pierwszy przypadek publikowania na Snapchacie treści w wielu językach dostępnych dla użytkowników w Europie, gdzie ze Snapchata korzysta obecnie ok. 57 mln internautów dziennie. Nie sprecyzowano jednak w jakich wersjach językowych będą publikowane materiały i czy obejmą także polską lokalną odmianę.
Zgodnie z umową pomiędzy Eurosportem a Snap Inc. podczas trwania zimowej olimpiady w Pjongczangu (9 – 25 lutego 2018 r.) na Snapchacie będą nadawane ekskluzywne materiały dotyczące rozgrywek w poszczególnych dyscyplinach sportowych (chodzi m.in. o snowboard, zjazdy, narciarstwo w stylu freestyle czy hokej).
Zapowiadane przez obu partnerów treści obejmują krótkie reportaże i relacje z zawodów, rozmowy z zawodnikami, ekspertami oraz trenerami. Przygotowane materiały będą udostępniane użytkownikom w sekcji Discover.
Eurosport i Snap zaznaczają, że celem ich obecnego projektu jest przyciągnięcie do Snapchata kibiców w młodym wieku, którzy coraz częściej korzystają ze środowiska mobilnego także w przypadku treści związanych z szeroko pojętym sportem.
- Cieszymy się, że możemy podzielić się emocjami i pasją igrzysk olimpijskich z dynamiczną, zaangażowaną i młodą grupą użytkowników Snapa. Dzięki temu możemy zrealizować naszą obietnicę i pokazać igrzyska rekordowej liczbie widzów w Europie na niespotykaną dotąd skalę - mówi Michael Lang, szef zespołu international development & digital w Discovery International. - W ramach porozumienia Discovery stworzy oryginalne materiały, wykorzystując swoje wyjątkowe i innowacyjne spojrzenie na igrzyska olimpijskie, specjalnie dla jednego z największych i najbardziej wpływowych serwisów społecznościowych na świecie - dodaje.
Będący właściciele Eurosportu koncern Discovery Communications współpracował już wcześniej ze Snapchatem. Przykładem może być możliwość obejrzenia w aplikacji serii „Shark Week” przygotowanej przez kanał Discovery.
Discovery Communications dysponuje wyłącznymi prawami telewizyjnymi i multimedialnymi na terytorium 50 krajów Europy do igrzysk olimpijskich w latach 2018-2024.
Dołącz do dyskusji: Eurosport i Snapchat przygotują ekskluzywne materiały z olimpiady w Pjongczangu dla odbiorców w Europie