Eurosport zmienia się w Eurosport 1. Nowe logo i oprawa
Grupa Eurosport kończy etap zmian rozpoczęty po zakupie sportowego nadawcy przez Discovery Networks. 13 listopada br. jej kanały zyskają nowy wizerunek i hasło promocyjne, a główna stacja zmieni nazwę na Eurosport 1. W planach są też programy studyjne, a na Eurosporcie 2 pojawią się reklamy.
- Nad zmianami w Eurosporcie nasz międzynarodowy zespół pracował od blisko półtora roku. Ich celem jest odświeżenie wizerunku i odmłodzenie widowni tej legendarnej marki. Chcemy zakomunikować, że osoby tworzące tę stację to prawdziwi pasjonaci oraz zachęcić naszych widzów dzielenia się swoją sportową pasją - mówi Wirtualnemedia.pl Olgierd Dobrzyński, country manager Discovery Networks i Eurosportu na Europę Środkową.
Najważniejszą zmianą jest, że główny kanał nazywać się będzie od 13 listopada nie Eurosport, ale Eurosport 1. Obie stacje Grupy w Polsce zyskają tego dnia nowe logo, złożone z nazwy stacji oraz jednej gwiazdki - zamiast 12 dotychczasowych gwiazdek. Dodatkowo zmieni się oprawa graficzna obu kanałów.
Nowa identyfikacja została przygotowana przez zespół koordynowany przez Antonio Ruiza, VP marketing & franchise Eurosportu we współpracy z niezależnymi ekspertami (Sidem Lee w zakresie strategii marki, agencją Pentagram w zakresie identyfikacji, Dixonem Baxie w zakresie wyglądu antenowego).
- Cały przekaz Eurosportu skupiony będzie teraz wokół tzw. 4p, czyli praw sportowych, produkcji, promocji i platform - mówi Dobrzyński. - Eurosport ma obecnie prawa do ponad 100 różnych dyscyplin sportowych. Mamy w planach kupowanie kolejnych atrakcyjnych licencji - dodaje. Szczegółów jednak nie zdradza.
Nadawca w tym roku zakupił wszelkie prawa do pokazywania igrzysk olimpijskich w latach 2018-2024 w 50 krajach. – Naszą ambicją jest przedstawienie relacji z tej szczególnej imprezy sportowej w zupełnie wyjątkowy sposób. Chcemy, aby ogień olimpijski nie przestawał płonąć. Już niebawem otrzymamy dostęp do archiwum olimpijskiego - mówi Dobrzyński. Nadawca materiały te wykorzysta w programach emitowanych na antenie Eurosportu i Discovery.
Zgodnie z polskim prawem Discovery Networks będzie musiał jednak udzielić sublicencji do pokazywania igrzysk olimpijskich otwartemu kanałowi. Spółka powadzi już w tej rozmowy z innymi nadawcami, w tym z Telewizją Polską.
Olgierd Dobrzyński potwierdza, że nadawca w przyszłym roku planuje wprowadzenie programów studyjnych na antenę Eurosportu (teraz Eurosportu 1), a w I półroczu br. kanał Eurosport 2 ma zyskać ramówkę dedykowaną polskiemu rynkowi. W związku z tym na jego antenie zostanie otwarta sprzedaż reklam, sponsoringów oraz akcji specjalnych.
Już w czerwcu zmiany wprowadzono w usłudze Eurosport Player - wówczas pojawiła się możliwość przewijania transmisji, wyboru np. kortów podczas zawodów tenisowych czy wzbogacono archiwum usługi. Obecnie można w niej oglądać np. mecze Bundesligi, które nie mieszczą się na kanałach telewizyjnych.
Zmianom w kanałach Eurosportu towarzyszyć będzie kampania pod hasłem #sharemypassion, prezentująca pasję sportowców i fanów sportu. Składać się będą na nią działania ATL, BTL oraz działania w mediach społecznościowych.
Dołącz do dyskusji: Eurosport zmienia się w Eurosport 1. Nowe logo i oprawa