Facebook będzie śledził ruchy kursora myszy
Facebook eksperymentuje z funkcjami, które pozwolą zwiększyć skuteczność reklam poprzez analizę ruchów kursora myszy każdego użytkownika serwisu.
Serwis Zuckerberga ma w ten sposób monitorować szereg czynników oraz zachowania użytkownika. Wśród gromadzonych danych znajdzie się m.in. czas spędzany na interakcji z wybranymi elementami strony, sposób reagowania na reklamy, a także reakcje na wyświetlanie wybranych komunikatów.
Do tej pory Facebook gromadził dane demograficzne oraz behawioralne na temat swoich użytkowników. Ruchy kursora myszy będą kolejnymi, które zostaną przeanalizowane. Wszystkie te informacje pozwolą portalowi na konstruowanie skuteczniejszych komunikatów reklamowych.
>>> Facebook agresywny, pozbawiony innowacji, ale wciąż relatywnie tani reklamowo (opinie)
Przedstawiciele Facebooka podają, że od momentu jego startu udało się już zgromadzić na serwerach łącznie 300 petabajtów danych. W związku z tym w najbliższym czasie planowana jest rozbudowa infrastruktury, co pozwoli na skuteczniejszy rozwój platformy. Serwis nie podał jednak, jaki odsetek zgromadzonych danych stanowią te, które użytkownicy przesłali do niego samodzielnie.
Dołącz do dyskusji: Facebook będzie śledził ruchy kursora myszy