SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook będzie śledził ruchy kursora myszy

Facebook eksperymentuje z funkcjami, które pozwolą zwiększyć skuteczność reklam poprzez analizę ruchów kursora myszy każdego użytkownika serwisu.

Serwis Zuckerberga ma w ten sposób monitorować szereg czynników oraz zachowania użytkownika. Wśród gromadzonych danych znajdzie się m.in. czas spędzany na interakcji z wybranymi elementami strony, sposób reagowania na reklamy, a także reakcje na wyświetlanie wybranych komunikatów.

Do tej pory Facebook gromadził dane demograficzne oraz behawioralne na temat swoich użytkowników. Ruchy kursora myszy będą kolejnymi, które zostaną przeanalizowane. Wszystkie te informacje pozwolą portalowi na konstruowanie skuteczniejszych komunikatów reklamowych.

>>> Facebook agresywny, pozbawiony innowacji, ale wciąż relatywnie tani reklamowo (opinie)

Przedstawiciele Facebooka podają, że od momentu jego startu udało się już zgromadzić na serwerach łącznie 300 petabajtów danych. W związku z tym w najbliższym czasie planowana jest rozbudowa infrastruktury, co pozwoli na skuteczniejszy rozwój platformy. Serwis nie podał jednak, jaki odsetek zgromadzonych danych stanowią te, które użytkownicy przesłali do niego samodzielnie.

 

Dołącz do dyskusji: Facebook będzie śledził ruchy kursora myszy

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Winter
No to jeszcze dostep do kamerki i mikrofonu i mamy najlepsze globalne urzadzenie szpiegowskie
odpowiedź
User
W
No, to odłączamy się...
odpowiedź
User
Mariusz
Naprawdę durny pomysł, jakby reklamy już nie były wystarczająco irytujące... Mam nadzieję, że AdBlock i tym razem zadziała.
odpowiedź