SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook namawia pracowników do urządzeń z Androidem

Kierownictwo Facebooka chce skłonić pracowników serwisu do korzystania z urządzeń z Androidem. - Dzięki temu będą mogli przekonać się jak nasza platforma działa w systemie, z którego korzysta większość naszych użytkowników - wyjaśnia Chris Cox, szef produktu w Facebooku.

O nowej polityce firmy odnośnie smartfonów i tabletów, z których korzystają jej pracownicy Chris Cox poinformował podczas konferencji prasowej w siedzibie Facebooka.

Cox podkreślił, że namawianie pracowników do używania sprzętu pracującego pod kontrolą Androida nie jest w żadnym wypadku kampanią skierowaną przeciwko środowisku systemu iOS, z którego w dużej części korzystają osoby pracujące w Facebooku. Chodzi o to, by pracownicy częściej niż dotąd stykali się z mobilną wersją serwisu pracującą na Androidzie, bowiem właśnie w taki sposób korzysta z Facebooka znaczna większość użytkowników na całym świecie.

- Korzystając z Facebooka na Androidzie nasi ludzie będą mogli dostrzec braki i niedociągnięcia, które należy zlikwidować w wypadku wersji serwisu dla tego systemu - podkreślił Cox. - Trzeba pamiętać, że powinniśmy dzielić te same doświadczenia z jak największą grupą odbiorców.

Według danych IDC prawie 83 proc. urządzeń przenośnych na świecie pracuje obecnie pod kontrolą systemu operacyjnego Android, zaś niecałe 14 proc. działa w systemie iOS. Najwięcej użytkowników platformy Apple'a pochodzi z USA i Wielkiej Brytanii, z kolei na rynkach wschodzących większość osób obsługuje Facebooka z poziomu Androida, a właśnie na tych obaszarach serwis upatruje największe szanse na zwiększenie swojej popularności.

Obecna kampania popularyzująca Androida wśród załogi serwisu nie jest w ostatnim czasie ostatnim zabiegiem zmierzającym do przybliżenia pracowników platformy do jej użytkowników. Pod koniec października Facebook wprowadził „wtorki 2G”, podczas których pracownicy muszą korzystać z dużo wolniejszego niż zwykle połączenia internetowego. Taki zabieg ma im uświadomić, w jaki sposób pracuje sieć oraz sam Facebook w krajach ubogich i technologicznie zacofanych.

W drugim kwartale br. Facebook miał 1,49 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca, z których 655 mln korzystało z portali tylko na urządzeniach mobilnych.

Dołącz do dyskusji: Facebook namawia pracowników do urządzeń z Androidem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl