Facebook testuje nową aplikację newsową, będzie podobna do Twittera
Facebook pracuje nad nową aplikacją, dzięki której wydawcy będą mogli informować odbiorców o gorących newsach publikowanych na ich stronach. Alerty mają docierać w jednym momencie do szerokiej rzeszy użytkowników.
Według opartych na nieoficjalnych źródłach informacji podanych przez serwis Business Insider aplikacja przechodzi obecnie testy w fazie alfa, a do współpracy przy jej tworzeniu Facebook zaprosił kilku wybranych wydawców, ich lista nie jest jednak znana.
W założeniach nowa mobilna platforma ma być nieco podobna do Twittera. Po jej ściągnięciu za pośrednictwem Facebooka użytkownik musi zdecydować z jakich źródeł i jakiego rodzaju powiadomienia chce otrzymywać. Każdy z alertów może zawierać maksymalnie 100 znaków opisu i dodatkowo link do pełnej wersji newsa zamieszczonej na stronie wydawcy.
Na razie wiele szczegółów dotyczących nowej aplikacji pozostaje nieznanych. Nie wiadomo między innymi na jakich zasadach wydawcy będą mogli korzystać z platformy, jaki model biznesowy dla niej zostanie zastosowany przez Facebooka, i jaką będzie nosiła nazwę. Tajemnicą pozostają także zarówno terminy zakończenia testów aplikacji, jak i wprowadzenia jej na rynek.
Dołącz do dyskusji: Facebook testuje nową aplikację newsową, będzie podobna do Twittera