“Flesz” - nowy tytuł Edipresse o gwiazdach i stylu
W drugiej połowie października br. na rynku pojawi się dwutygodnik “Flesz. Gwiazdy & Style”. To pierwszy magazyn people, który został stworzony według koncepcji 50/50 - połowę pisma zajmą informacje z życia gwiazd, drugą połowę - treści o modzie i urodzie.
W pierwszej części pisma znajdą się newsy z życia gwiazd, a także dłuższe materiały i wywiady. Natomiast cześć o stylu prezentować będzie modę, urodę, kuchnię czy tematy zdrowotne przez pryzmat gwiazd. Połowa ta będzie mieć też charakter shoppingowy - materiałom towarzyszyć będą prezentacje produktów nawiązujących do ich tematyki. Wyróżnik tytułu stanowić ma zamieszczanie tekstów o stylu już na początku magazynu. We “Fleszu” wzorem „Party” pojawi się rubryka, w której oceniane będą stylizacje gwiazd - poprowadzi ją Dorota Williams, stylistka telewizji TVN.
- To nasz unikalny, autorski projekt - podkreślała na poniedziałkowej konferencji Aneta Wikariak, redaktor naczelna „Flesza” oraz „Party”. Wydawnictwo nad tytułem pracowało od wiosny 2009 roku, przeprowadzono kilka badań jakościowych i ilościowych, projekt cały czas doskonalono. Makietę pisma przygotowały dwie designerki z Nowego Jorku Mary Jane Fahey oraz Mariannie Ochs, a obecnie szefem artystycznym dwutygodnika jest Elżbieta Żochowska. W szacie graficznej magazynu pojawi się piąty fluorescencyjny kolor spoza palety CMYK, a jego okładka będzie lakierowana.
“Flesz” kierowany będzie do kobiet w wieku 18-49 lat, mieszkających w miastach. Magazyn liczyć będzie ok 100 stron, kosztować ma 2,20 zł, a jego nakład wyniesie na początku 500 tys. egz. - Liczymy osiągnięcie sprzedaży na poziomie co najmniej 200 tys. egz. - zapowiada Magdalena Modrzewska, dyrektor wydawnicza tytułu. Kiedy pismo będzie rentowne?- To tajemnica handlowa, ale raczej inwestujemy w projekty szybko zwracające się - odpowiada Modrzewska.
Zdaniem przedstawicieli Edipresse, „Flesz” utworzy nowy segment wśród pism people. Pozostałe dwa segmenty to magazyny z newsami o gwiazdach i zdjęciami reportażowymi, czyli „Party” i „Show” oraz tytuły z sesjami luksusowymi i wywiadami - „Viva!” i „Gala”. Wydawca zdecydował się poszerzenie portfolio o „Flesza” ze względu dynamikę rozwoju segmentu people - każdy kolejny magazyn powodował bowiem powiększenie rynku tego typu prasy, konkurenci nie tracili. Edipresse nie obawia się także kolejnej fali kryzysu. - Tak skonstruowaliśmy plan biznesowy, by uwzględnić na jakie wpływy reklamowe możemy liczyć - tłumaczy dyrektor wydawnicza “Flesza”.
Wprowadzenie na rynek dwutygodnika (jego dokładnej daty Edipresse jeszcze nie ujawnia) wspierać będzie kampanią, której twarzą zostanie Małgorzata Socha. Działania obejmą m.in. telewizję, radio i internet, a wystartują wraz z wydaniem pierwszego wydania „Flesza”. Budżet kampanii to ponad 6,8 mln zł (więcej na ten temat).
Magazynowi drukowanemu towarzyszyć będzie serwis internetowy fleszstyle.pl, w którym znajdą się materiały o stylu. Będzie stamtąd można pobrać też wydanie elektroniczne „Flesza”, która dostępne będzie także w wersji na tablety.
Wydawnictwo Edipresse Polska w poniedziałek poinformowało także, iż zmiany wprowadzone w sierpniu w dwutygodniku “Show” Wydawnictwa Bauer oparte są o założenia projektu “Flesza”. Edipresse domaga się od Bauera zaniechania naruszenia swoich praw (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: “Flesz” - nowy tytuł Edipresse o gwiazdach i stylu