„Gala” z dużym wzrostem sprzedaży. Wyprzedziła „Vivę!” i „Flesza”
W październiku 2014 roku „Gala” zanotowała ogromny, a zarazem jedyny wzrost sprzedaży wśród dwutygodników people, co pozwoliło jej awansować na podium zestawienia. Najwięcej w segmencie straciła „Grazia”, a jego liderem pozostało „Party”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w październiku 2014 roku wyniosła 289 182 egz. W porównaniu do października 2013 roku była ona niższa o 9,53 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 17,78 proc. i średni wynik na poziomie 228 821 egz.
Z szóstej pozycji na trzecią awansował magazyn „Gala” (Grupa Burda), którego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry aż o 93,13 proc. do 142 359 egz. To m.in. skutek tego, że jeden z dwóch numerów pisma w październiku ub.r. ukazał się w promocyjnej cenie 0,99 zł, podczas gdy rok wcześniej takiej promocji nie było. Dodatkowo od tego wydania (pojawiło się w kioskach 20 października) tytuł został odświeżony i wsparty kampanią reklamową (więcej na ten temat).
„Gala” zanotowała w październiku 2014 roku lepsze wyniki niż „Flesz” (Edipresse Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte (jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 24,29 proc. do 125 298 egz.) i „Viva!” (Edipresse Polska), przesuwająca się z miejsca czwartego na piąte (w dół o 16,74 proc. do 119 869 egz.). Trzeba dodać, że „Viva!” w październiku zeszłego roku kosztowała 3,29 zł, a rok wcześniej - 2,99 zł.
Ostatnia - tak jak rok wcześniej - była „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), które w 10. miesiącu ub.r. sprzedała się średnio w liczbie 97 655 egz. Było o 27,71 proc. mniej niż rok wcześniej, co oznacza, że magazyn ten zanotował największy spadek w segmencie.
ZKDP | październik | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 370 083 | 289 249 | 289 182 | 429 134 | 319 725 | 319 658 |
Show | 322 246 | 228 821 | 228 821 | 432 439 | 278 285 | 278 285 |
Gala | 229 885 | 142 409 | 142 359 | 154 915 | 73 805 | 73 710 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 215 220 | 125 782 | 125 298 | 280 725 | 165 971 | 165 487 |
Viva | 203 545 | 119 869 | 119 869 | 266 384 | 146 970 | 143 970 |
Grazia | 166 643 | 97 805 | 97 655 | 244 928 | 135 238 | 135 088 |
W październiku 2014 roku w porównaniu do września 2014 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (aż o 36,46 proc.) pochwalić się mogła „Grazia”. Z kolei najwięcej stracił „Flesz” - było to 34,73 proc.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | październik | wrzesień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 370 083 | 289 249 | 289 182 | 384 674 | 275 722 | 275 655 |
Show | 322 246 | 228 821 | 228 821 | 337 619 | 218 274 | 218 274 |
Gala (dwutygodnik) | 229 885 | 142 409 | 142 359 | 259 925 | 145 430 | 145 305 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 215 220 | 125 782 | 125 298 | 260 225 | 192 439 | 191 955 |
Viva | 203 545 | 119 869 | 119 869 | 209 460 | 123 974 | 123 974 |
Grazia | 166 643 | 97 805 | 97 655 | 134 988 | 71 714 | 71 564 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gala” z dużym wzrostem sprzedaży. Wyprzedziła „Vivę!” i „Flesza”