Grupa TVP z jedną trzecią rynku. Na minusie tylko TVP Polonia
12 kanałów Telewizji Polskiej w czerwcu br. miało łącznie ponad jedną trzecią rynku. Wzrosty oglądalności względem analogicznego okresu ub.r. zanotowały prawie wszystkie anteny poza TVP Polonia. Najbardziej do góry poszły wyniki TVP Sport.
Liderem oglądalności wśród kanałów Telewizji Polskiej była tradycyjnie TVP1. Jej udział w czerwcu 2014 roku wyniósł 12,92 proc. i w porównaniu do czerwca 2013 roku wzrósł on o 2,05 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości TVP.
>>> Mundial pomógł TVP1 i TVP2, TVN ostro w dół. „M jak miłość” hitem czerwca
Drugie miejsce zajęła TVP2, której średni miesięczny wynik wyniósł 10,28 proc., po wzroście o 19,81 proc. Wzrosty te to m.in. skutek transmitowania przez obie anteny Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii.
Na podium znalazło się jeszcze TVP Info. Wynik tej stacji w zeszłym miesiącu wzrósł o 4,52 proc. do 3,47 proc.
Piąte miejsce zajęła uruchomiona we wrześniu ub.r. TVP Regionalna, której udział w czerwcu 2014 roku wyniósł 1,14 proc.
Natomiast na ostatniej pozycji wśród sklasyfikowany został najmłodszy kanał TVP ABC, który rozpoczął nadawanie w lutym br. Jego średni udział w analizowanym okresie wyniósł 0,42 proc. (zobacz wyniki oglądalności tej stacji).
Największym wzrostem, wynoszącym 150 proc., pochwalić się mógł TVP Sport. Jego średni udział wyniósł 0,75 proc. Należy jednak podkreślić, iż w czerwcu br. stacja ta - podobnie jak TVP1 i TVP2 - transmitowała mecze MŚ w piłce nożnej.
Z kolei jedyny spadek odnotowała TVP Polonia, której udział zmniejszył się o 19,77 proc. do 0,69 proc.
>>> TVP Polonia „nie do uratowania”, czas na TV Polska
Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w czerwcu br. wyniósł 33,65 proc. W porównaniu do czerwca ub.r. zwiększył się on o 16,64 proc., kiedy to wynosił 28,85 proc.
Kanały TVP | Wszyscy 4+ | |
czerwiec 2013 | czerwiec 2014 | |
SHR % | SHR % | |
TVP1 | 12,66% | 12,92% |
TVP2 | 8,58% | 10,28% |
TVP Info | 3,32% | 3,47% |
TVP Seriale | 1,06% | 1,54% |
TVP Regionalna | - | 1,14% |
TVP Rozrywka | 0,68% | 0,92% |
TVP Sport | 0,30% | 0,75% |
TVP Polonia | 0,86% | 0,69% |
TVP Kultura | 0,50% | 0,52% |
TVP Historia | 0,49% | 0,51% |
TVP HD | 0,40% | 0,48% |
TVP ABC | - | 0,42% |
Grupa TVP | 28,85% | 33,65% |
W grupie 16-49 liderem także była Jedynka z udziałem na poziomie 11,38 proc. Stacja ta w porównaniu do czerwca ub.r. zanotowała wzrost o 26,87 proc. Drugie miejsce zajęła TVP2 (9,73 proc. udziału; wzrost 31,31 proc.). Z kolei na ostatnią pozycję podium (z miejsca czwartego) awansowały TVP Seriale (1,53 proc.; do góry o 15,91 proc.).
Łączny udział Grupy TVP w tej grupie wiekowej zwiększył się w czerwcu br. o 26,63 proc. i wyniósł 28,39 proc. udziału.
Kanały TVP | Wszyscy 16-49 | |
czerwiec 2013 | czerwiec 2014 | |
SHR % | SHR % | |
TVP1 | 8,97% | 11,38% |
TVP2 | 7,41% | 9,73% |
TVP Seriale | 1,32% | 1,53% |
TVP Info | 1,58% | 1,30% |
TVP Sport | 0,23% | 0,79% |
TVP Rozrywka | 0,76% | 0,75% |
TVP HD | 0,64% | 0,62% |
TVP Regionalna | - | 0,56% |
TVP Polonia | 0,72% | 0,49% |
TVP Historia | 0,39% | 0,45% |
TVP Kultura | 0,40% | 0,44% |
TVP ABC | - | 0,34% |
Grupa TVP | 22,42% | 28,39% |
Dołącz do dyskusji: Grupa TVP z jedną trzecią rynku. Na minusie tylko TVP Polonia