HBO Polska: przychody 6 proc. w górę, 8,9 mln zł zysku netto
W ub.r. HBO Polska osiągnęło wzrost przychodów o 6 proc. do 385,96 mln zł oraz zysku netto z 3,09 do 8,87 mln zł. Zysk zostanie wypłacony jako dywidenda właścicielowi firmy.
Przychody krajowe HBO Polska zwiększyły się rok do roku z 348,95 do 367,68 mln zł, a te z zagranicy - z 14,96 do 18,28 mln zł. Z kolei przychody HBO Polska od innych podmiotów z koncernu HBO (m.in. wpływy z tytułu refaktur za podnajem biur) w ub.r. wyniosły 18,75 mln zł, wobec 15,37 mln zł rok wcześniej.
Firma nadaje kanały HBO, HBO2, HBO3, HBO HD, HBO2 HD, HBO3 HD, Cinemax, Cinemax 2, Cinemax HD oraz Cinemax 2 HD, oferując je wielu operatorom kablowym, satelitarnym i internetowym. Ponadto oferuje własne platformy HBO GO i HBO OD, według badania Gemius/PBI w sierpniu br. serwis HBOGO.pl miał 1,54 mln użytkowników i 25,91 mln odsłon.
W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka nie wyszczególniła, ile wyniosły jej wpływy z każdego z tych źródeł.
32 pracowników, zakupy głównie w ramach HBO
Wydatki operacyjne HBO Polska wzrosły rok do roku z 352,42 do 372,78 mln zł, czyli o 5,8 proc. Zdecydowana większość to wydatki na usługi obce, które poszły w górę z 334,82 do 356,01 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 10,77 do 10,96 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 1,12 mln zł do 974 tys. zł. W firmie na koniec ub.r. pracowały na etacie 32 osoby. Z końcem kwietnia ub.r. ze stanowiskiem prezesa spółki rozstał się Michał Kozicki, szefem zespołu firmy został Michał Walewski.
Wydatki na amortyzację spadły z 1,3 mln zł do 985 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - z 624 do 576 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 3,35 do 2,89 mln zł.
Bezpośrednio 100 proc. udziałów HBO Polska ma węgierska spółka HBO Holding. W ub.r. HBO Polska na zakupy od niej przeznaczyło 284 tys. zł (wobec 443 tys. zł), a od innych firm z koncernu HBO - 311,78 mln zł (w 2018 roku było to 279,88 mln zł).
Mniejsze koszty finansowe, zysk na dywidendę
Zysk sprzedażowy HBO Polska zwiększył się z 11,5 do 13,17 mln zł, a zysk operacyjny - z 12,03 do 13,5 mln zł. Pozostałe wyniki rentowności firmy poprawił jeszcze spadek wydatków finansowych z 7,93 do 2,36 mln zł wynikający głównie z korzystnych zmian kursów walut (firma przychody osiąga głównie w złotych, a zakupów dokonuje w walutach obcych).
W efekcie zysk brutto poszedł w górę z 4,21 do 11,27 mln zł, a zysk netto - z 3,09 do 8,87 mln zł.
W drugiej połowie września HBO Holding zdecydował, że zeszłoroczny zysk netto HBO Polska zostanie mu wypłacony jako dywidenda.
W poniższej grafice kwoty są w tys. zł
Dołącz do dyskusji: HBO Polska: przychody 6 proc. w górę, 8,9 mln zł zysku netto
To prawda, HBO GO jest tragiczne technologicznie i użytkowo, gorszy jest tylko C+ ale to marne pocieszenie. Programowo HBO najlepsze.