In-Stat: gry online i serwisy społecznościowe napędzają rynek wirtualnych dóbr
W bieżącym roku konsumenci mają wydać na wirtualne dobra 7 miliardów dolarów, a w roku 2014 ponad dwa razy tyle.
Taką prognozę przedstawiła firma analityczna In-Stat, według której w największej mierze do szybkiego wzrostu w tym segmencie przyczynia się rozwój i wszechobecność serwisów społecznościowych takich jak Facebook oraz rosnąca popularność smartfonów typu iPhone, dzięki którym gry online trafiły do masowego odbiorcy.
Swój wkład ma tutaj również wprowadzenie modelu biznesowego, w ramach którego użytkownicy uzyskują dostęp do gier lub wirtualnych światów za darmo, a za wirtualne dobra płacą później.
Z danych In-Stat wynika, że do 10 czołowych firm zajmujących się sprzedażą wirtualnych dóbr trafia obecnie 73 proc. generowanego przez nie globalnego przychodu.
Według firmy, pojawienie się gier społecznościowych i gier typu casual w portalach społecznościowych i telefonach komórkowych, stworzyło rynek wirtualnych dóbr 2D, którego wartość przekracza aktualnie poziom 2 miliardów dolarów.
In-Stat szacuje także, że ponad 1/4 przychodu ze sprzedaży wirtualnych dóbr pochodzi obecnie z obu kontynentów amerykańskich i regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), ale cały globalny rynek jest zdominowany przez region Azji i Pacyfiku.
Dołącz do dyskusji: In-Stat: gry online i serwisy społecznościowe napędzają rynek wirtualnych dóbr