Informacje na WP.pl, Onecie i Interii przyciągają na ponad pół godziny. o2.pl i Goniec z dużymi wzrostami
Na czele internetowych platform informacyjno-publicystycznych pozostaje WP.pl wyprzedzająca Onet. W tych dwóch witrynach i na Interii internauci spędzili średnio powyżej 30 minut. Dużo wzrosty osiągnęły sekcja z informacjami i publicystyką na o2.pl i serwis Goniec.pl, który półtora roku temu zastąpił Pikio.
W kategorii informacji i publicystyki ogólnej, czyli bez treści regionalnych i o pogodzie, WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 11,34 mln użytkowników, czyli 38,22 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził w witrynie przeciętnie 39 minut i 46 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Na Onecie (Ringier Axel Springer Polska), jako stronie www i aplikacji mobilnej, analogiczna sekcja miała 10,06 mln użytkowników, 33,91 proc. zasięgu oraz 38 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania. Poziom 10 mln odwiedzających przekroczyła jeszcze taka sekcja o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) - każdy z 10,06 mln internautów (co dało 33,9 proc. zasięgu) spędził tam przeciętnie 14 minut i 35 sekund.
Natomiast na ponad pól godziny przyciągał odwiedzającego dział informacyjno-publicystyczny Interii (Grupa Polsat-Interia) - 6,1 mln internautów spędziło w nim średnio po 33 minuty i 50 sekund.
Na platformie TVN24 sekcja z informacjami i publicystyką zanotowała 9,08 mln użytkowników, 30,62 proc. zasięgu oraz 22 minuty i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania, na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 7,5 mln internautów, 25,27 proc. zasięgu oraz 8 minut i 2 sekundy średniego czasu korzystania, a na Gazeta.pl (Agora) - 7,05 mln użytkowników, 23,76 proc. zasięgu oraz 13 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania.
Goniec.pl (Grupa Iberion), który uruchomiono wiosną ub.r. w miejsce Pikio.pl, w sierpniu odwiedziło 6,39 mln internautów, co dało 21,53 proc. zasięgu. Każdy spędził w witrynie średnio 4 minuty i 40 sekund.
Na portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) dział informacyjno-publicystyczny miał 6,06 mln użytkowników, 20,44 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a na portalu Radia ZET - 5,79 mln internautów, 19,53 proc. zasięgu oraz 3 minuty spędzone średnio przez odwiedzającego.
Trzy najpopularniejsze witryny w porównaniu z lipcem osiągnęły wzrosty odwiedzalności. Na WP.pl część informacyjno-publicystyczna zyskała 599,9 tys. użytkowników i 49 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 5,6 i 2,1 proc. w górę), na Onecie - 272,2 tys. internautów (2,8 proc.) i 49 sekund przeciętnego czasu (2,2 proc.), a na o2.pl - 1,04 mln użytkowników (11,5 proc.) oraz minutę i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania (13,9 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wzrosty w obu statystykach zanotował jeszcze dział portalu „Super Expressu” z wiadomościami i publicystyką - o 489,6 tys. (8,8 proc.) odwiedzających oraz 7 sekund (2,7 proc.) przeciętnego czasu korzystania.
Goniec.pl przyciągnął aż 2,04 mln internautów więcej niż w lipcu (to wzrost o 47,1 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego zmalał o 30 sekund (9,7 proc.). Sekcja TVN24.pl z informacjami i publicystyką osiągnęła wzrost o 563,1 tys. użytkowników (6,6 proc.), a analogiczny dział Interii - o 671,3 tys. (12,4 proc.), przy czym w pierwszej witrynie przeciętny czas korzystania zmalał o 12 sekund (0,9 proc.), a w drugiej o 4 sekundy (0,2 proc.).
W dziale informacyjno-publicystycznym Fakt.pl ubyło 399,8 tys. internautów (5,1 proc.), a podobnej sekcji na Gazeta.pl - 365 tys. (4,9 proc.), a na portalu Radia ZET - 104,3 tys. (1,8 proc.). Ta ostatnia witryna zanotowała przy tym spadek średniego czasu korzystania o 15 sekund (7,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: Informacje na WP.pl, Onecie i Interii przyciągają na ponad pół godziny. o2.pl i Goniec z dużymi wzrostami