„Jeden z dziesięciu” w TVP1 ma o 520 tys. widzów więcej niż w TVP2
Pokazywany w TVP1 teleturniej „Jeden z dziesięciu” po trzech tygodniach emisji śledzi średnio 2,67 mln widzów. W porównaniu do odcinków pokazywanych w TVP2 program zyskał 520 tys., ale z drugiej strony aż o 1,69 mln osób obniżył widownię swojego byłego pasma. Jedynka w czasie emisji audycji Sznuka jest wiceliderem rynku telewizyjnego.
Telewizja Polska w trybie natychmiastowym zdecydowała o przeniesieniu kultowego teleturnieju „Jeden z dziesięciu” z TVP2 do TVP1. O tej zmianie poinformowano w niedzielnym wydaniu „Wiadomości” z 14 stycznia br., a emisja programu w Jedynce rozpoczęła się dzień później (audycja tak jak dotychczas jest pokazywana od poniedziałku do piątku o godz. 18.55).
Nadawca zdecydował się na taki zabieg po licznych prośbach widzów „Korony królów”, którzy chcieliby „Jednego z dziesięciu” oglądać w Jedynce tuż po emisji historycznej telenoweli. - Jest to zbieżne z naszą ogólną strategią profilowania kanałów oraz z naszą intuicją, że teleturniej jest klasycznym programem jedynkowym: misyjnym, wiedzowym, skierowanym do szerokiej publiczności. Dzięki temu mamy w TVP1 spójną i pełną ofertę od „Teleexpresu” do „Wiadomości”, a publiczność nie musi szukać swoich ukochanych pozycji w innych kanałach - uzasadniał Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
Średnia widownia pierwszych piętnastu odcinków „Jednego z dziesięciu” pokazanych na antenie Jedynki w okresie od 15 stycznia do 2 lutego br. wyniosła 2,67 mln osób, co przełożyło się na 18,19 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 9,31 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,36 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów w analizowanym okresie zgromadził odcinek nadany 15 stycznia br. Przyciągnął on przed ekrany 2,89 mln osób.
Dla porównania, w okresie od 8 do 11 stycznia br. audycję Tadeusza Sznuka w Dwójce oglądało średnio 2,15 mln widzów. Oznacza to, że teleturniej pokazywany w Jedynce gromadzi o 520 tys. osób więcej.
TVP1 w czasie emisji teleturnieju zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wówczas jest TVN, nadający końcówkę „Szpitala” i „Fakty”, co daje mu 20,95 proc. udziału. Trzecia pozycja należy do Polsatu, emitującego „Wydarzenia” (15,37 proc.), a czwarta - do TVP2 (powtórki „Rodzinki.pl” w byłym paśmie „Jednego z dziesięciu”; 3,13 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka zajmuje trzecie miejsce, przegrywając z TVN i Polsatem.
Przeniesienie „Jednego z dziesięciu” spowodowało gwałtowny spadek oglądalności TVP2 w byłym paśmie emisji teleturnieju - wyniósł on 1,69 mln osób (powtórkowe odcinki „Rodzinki.pl” w zeszłych trzech tygodniach śledziło 459 tys. widzów). Z drugiej strony program Sznuka wyraźnie podniósł widownię Jedynki w swoim paśmie - było to 1,90 mln względem 774 tys. oglądających „Komisariat” w tym paśmie między 8 a 11 stycznia br.
Jak już informowaliśmy, emisje „Jednego z dziesięciu” mogły mieć wpływ na wzrost oglądalności poprzedzających i następujących pozycji programowych. Na przykład telenowela „Korona królów” od 15 do 18 stycznia miała 2,56 mln widzów, a tydzień wcześniej było to średnio 2,22 mln osób (wzrost wyniósł 340 tys. oglądających). Z kolei dziennik „Wiadomości” od 15 do 18 stycznia śledziło 2,55 mln widzów, a w analogicznym okresie tydzień wcześniej (8-11 stycznia) było to 2,24 mln oglądających (oznacza to wzrost o 310 tys. osób).
Teleturniej „Jeden z dziesięciu” jest emitowany od 1994 roku. Od początku jego istnienia gospodarzem jest dziennikarz radiowy Tadeusz Sznuk. Program jest emitowany w edycjach, z których każda obejmuje 21 odcinków: 20 eliminacyjnych oraz jeden finałowy.
Dołącz do dyskusji: „Jeden z dziesięciu” w TVP1 ma o 520 tys. widzów więcej niż w TVP2