Jeronimo Martins przejmuje Optimum Mark i prawa do znaku towarowego Biedronka
Spółki Jeronimo Martins i Optimum Mark zawarły porozumienie, na mocy którego dojdzie do ich połączenia. Tym samym Jeronimo Martins zostanie właścicielem praw do znaków towarowych Biedronka, Kraina Wędlin i Polaris.
Spółka Optimum Mark powstała w 2004 roku, by rejestrować znaki towarowe należące do Jeronimo Martins. Przysługują jej krajowe i wspólnotowe prawa ochronne do znaków towarowych z elementem słownym Biedronka (w tym również do nazwy sklepów Biedronka) oraz do wielu marek własnych Jeronimo Martins, wśród których są m.in. Kraina Wędlin, Be Power, Tom&Rose, Smukee, Mleczna Dolina, Polaris.
Właścicielem Optimum Mark jest zarejestrowana w Amsterdamie firma Warta-Retail&Srvices Investments B.V., a jej kapitał zakładowy wynosi ok. 100 mln zł. W zarządzie zasiadają przedstawiciele Jeronimo Martins w Polsce: Marcin Ładak, Marek Złakowski oraz Luis Filipe Aguiar Gomes de Araujo i Nuno Miguel Nunes Sereno.
Jeronimo Martins ma przejąć cały majątek Optimum Mark, w zamian za co właściciel przejmowanej spółki dostanie ponad 8,2 mln akcji Jeronimo Martins o wartości nominalnej 10 zł każda. Na mocy zawartego porozumienia wszystkie aktywa Optimum Mark trafią do spółki Jeronimo Martins Polska, w związku z czym od teraz właścicielem praw do takich nazw, jak Biedronka, Kraina Wędlin, Polaris itp. będzie Jeronimo Martins Polska.
Właściciel Optimum Mark, czyli Warta-Retail&Services Investments B.V. jest także jedynym właścicielem Jeronimo Martins Polska i spółki zależnej Jeronimo Martins SGPS.
Optimum Mark miała w ub.r. 489,3 mln zł przychodów operacyjnych, a koszty jej działalności wynosiły ok. 50 mln zł. Spółka wypracowała 302 mln zł zysku netto. 93 proc. przychodów firma osiąga na rynku polskim. Jej wpływy pochodzą głównie z tytułu opłat jakie wnoszą do niej inne spółki za prawa do korzystania z praw do znaków towarowych. Zajmuje się też udzielaniem pożyczek spółkom z grupy Jeronimo Martins.
W grudniu ub.r. spółka Optimum Mark wygrała spór sądowy z firmą Red Bull GmBH. Sąd Unii Europejskiej w Luksemburgu utrzymał w mocy unieważnienie niebiesko-srebrnych znaków towarowych Red Bull. Wcześniej podobnie orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.
Spółka Red Bull GmbH chciała mieć wyłączne prawa do oznaczeń obejmujących kombinację kolorów srebrnego oraz niebieskiego dla napojów energetycznych - takie właśnie kolory mają opakowania napoju energetycznego Red Bull. Podobne kolory użyte są na opakowaniach energetyków BePower sprzedawanych w sklepach Biedronki.
Dołącz do dyskusji: Jeronimo Martins przejmuje Optimum Mark i prawa do znaku towarowego Biedronka