Kraje CEE najmocniej odczują wzrost wydatków reklamowych w 2007 r
Sieć domów mediowych ZenithOptimedia opublikowała kolejnycykliczny raport dotyczący prognoz rozwoju rynku reklamowego naświecie.
Wynika z niego, że kraje naszej części Europy najmocniej odczująwzrost wydatków reklamowych w 2007 r. w porównaniu z innymiregionami świata. Jak szacują analitycy ZenithOptimedia dynamikarynku reklamowego w Europie Środkowej i Wschodniej osiągnie w tymroku 16,9 proc. Drugim pod względem wzrostu rejonem świata będzieAfryka i Bliski Wschód - 15,6 proc. Tegoroczna średnia dynamika dlacałego świata wyniesie 5,5 proc. i co ciekawe poniżej tej średniejbędzie rósł rynek między innymi w: USA - 3,3 proc., całej AmerycePółnocnej - 3,5 proc. i Europie Zachodniej - 4,2 proc.
Twórcy raportu zrewidowali swoje poprzednie prognozy dotycząceperspektyw dla naszej części Europy na lata 2006-2009. Najnowszeestymacje ZenithOptimedia wskazują, że wzrost rynku reklamowego do2009 r. w Europie Środkowo-Wschodniej wyniesie nie 50 proc. a 57proc. W rankingu TOP 10 krajów, w których wydatki reklamowe będą wtym czasie rosły najszybciej znalazło się aż 5 krajów z regionuCEE: Ukraina, Rosja, Rumunia, Mołdawia i Białoruś.
Specjaliści ZenithOptimedia szacują, że w przyszłym roku reklamana świecie będzie rosła szybciej niż w roku bieżącym. Z najnowszegoraportu wynika, że przyszłoroczna średnia wyniesie 6,4 proc.Dodatkowe 6 miliardów dolarów wydatków reklamowych wygenerują trzykluczowe dla mediów wydarzenia - Igrzyska Olimpijskie w Pekinie,wybory w USA oraz Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Tylko wChinach, dzięki Igrzyskom Olimpijskim tamtejsi reklamodawcy wydadządodatkowo 900 milionów dolarów.
Po raz kolejny specjaliści ZenithOptimedia podnieśli prognozydla rozwoju reklamy internetowej. W poprzednich raportachszacowali, że udział internetu w globalnym rynku reklamowym sięgnie8,6 proc. w 2009 r. Okazało się jednak, że ze względu na bardzoszybki rozwój formatów video w sieci, udział na poziomie 8,6 proc.może zostać osiągnięty już w 2008 r. a w roku następnym wyniesie9,4 proc.
Dołącz do dyskusji: Kraje CEE najmocniej odczują wzrost wydatków reklamowych w 2007 r