n wydała sześć razy więcej niż Cyfrowy Polsat
Ponad 17 mln złotych wydała do końca marca ITI Holdings na kampanię platformy n. W tym samym okresie wydatki Cyfry+ były trzy razy mniejsze, zaś Cyfrowego Polsatu prawie sześć razy mniejsze.
Z danych firmy Expert Monitor z okresu od początku września 2006 do końca marca 2007 wynika, iż na kampanię telewizji nowej generacji n przeznaczono 17,3 mln złotych. Najwięcej ITI Holdings wydała na reklamę w telewizji – prawie 11 mln. Dodatkowo 0,5 mln kosztowała kampania radiowa platforma n prowadzona z siecią Germanos.
IX.2006-III.2007 | ||
Brand | Media | Koszt [zł] |
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI | Telewizja | 10 905 585 zł |
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI | Radio | 2 639 681 zł |
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI | Gazety | 1 642 585 zł |
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI | Magazyny | 2 134 208 zł |
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI | Razem | 17 322 059 zł |
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI GERMANOS | Radio | 499 830 zł |
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI GERMANOS | Razem | 499 830 zł |
Konkurencyjny Canal+ na kampanię swojej platformy Cyfra+ wydał w tym okresie w sumie 5,5 mln złotych. Ta platforma również większość (w tym przypadku zdecydowaną) pieniędzy przeznaczyła na reklamę w telewizji – było 4,8 mln złotych.
IX.2006-III.2007 | ||
Brand | Media | Koszt [zł] |
CANAL+ | Telewizja | 4 830 784 zł |
CANAL+ | Radio | 67 978 zł |
CANAL+ | Gazety | 353 586 zł |
CANAL+ | Magazyny | 226 470 zł |
CANAL+ | Razem | 5 478 818 zł |
W analizowanym okresie najmniej na reklamę przeznaczył Cyfrowy Polsat. Słoneczna platforma wydała bowiem na ten cel tylko 3 mln złotych. Najwięcej pieniędzy poszło na reklamy w magazynach (977 tys. zł) i gazetach (973 tys. zł), zaś na telewizję – która dominowała w przypadku poprzednich platform – raptem 940 tys. zł. Jednak trzeba zaznaczyć, że ogłoszenia Cyfrowego Polsatu emitowane są na antenie Polsatu w ramach autopromocji, czego nie uwzględniają przedstawione dane.
IX.2006-III.2007 | ||
Brand | Media | Koszt [zł] |
POLSAT CYFROWY | Telewizja | 939 720 zł |
POLSAT CYFROWY | Radio | 101 812 zł |
POLSAT CYFROWY | Gazety | 973 514 zł |
POLSAT CYFROWY | Magazyny | 977 357 zł |
POLSAT CYFROWY | Razem | 2 992 403 zł |
Źródło: Expert Monitor (www.expert-monitor.pl). Wydatki reklamowe opracowane zostały na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów i autopromocji. Uwzględniono w nich media monitorowane przez Expert Monitor z następujących grup: telewizja, radio, prasa, gazety, magazyny, kino.
Dołącz do dyskusji: n wydała sześć razy więcej niż Cyfrowy Polsat