SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

n wydała sześć razy więcej niż Cyfrowy Polsat

Ponad 17 mln złotych wydała do końca marca ITI Holdings na kampanię platformy n. W tym samym okresie wydatki Cyfry+ były trzy razy mniejsze, zaś Cyfrowego Polsatu prawie sześć razy mniejsze.

Z danych firmy Expert Monitor z okresu od początku września 2006 do końca marca 2007 wynika, iż na kampanię telewizji nowej generacji n przeznaczono 17,3 mln złotych. Najwięcej ITI Holdings wydała na reklamę w telewizji – prawie 11 mln. Dodatkowo 0,5 mln kosztowała kampania radiowa platforma n prowadzona z siecią Germanos. 



IX.2006-III.2007
BrandMediaKoszt [zł]
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJITelewizja10 905 585 zł
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJIRadio2 639 681 zł
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJIGazety1 642 585 zł
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJIMagazyny2 134 208 zł
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJIRazem17 322 059 zł
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI GERMANOSRadio499 830 zł
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI GERMANOSRazem499 830 zł

Konkurencyjny Canal+ na kampanię swojej platformy Cyfra+ wydał w tym okresie w sumie 5,5 mln złotych. Ta platforma również większość (w tym przypadku zdecydowaną) pieniędzy przeznaczyła na reklamę w telewizji – było 4,8 mln złotych.



IX.2006-III.2007
BrandMediaKoszt [zł]
CANAL+Telewizja4 830 784 zł
CANAL+Radio67 978 zł
CANAL+Gazety353 586 zł
CANAL+Magazyny226 470 zł
CANAL+Razem5 478 818 zł

W analizowanym okresie najmniej na reklamę przeznaczył Cyfrowy Polsat. Słoneczna platforma wydała bowiem na ten cel tylko 3 mln złotych. Najwięcej pieniędzy poszło na reklamy w magazynach (977 tys. zł) i gazetach (973 tys. zł), zaś na telewizję – która dominowała w przypadku poprzednich platform – raptem 940 tys. zł. Jednak trzeba zaznaczyć, że ogłoszenia Cyfrowego Polsatu emitowane są na antenie Polsatu w ramach autopromocji, czego nie uwzględniają przedstawione dane.



IX.2006-III.2007
BrandMediaKoszt [zł]
POLSAT CYFROWYTelewizja939 720 zł
POLSAT CYFROWYRadio101 812 zł
POLSAT CYFROWYGazety973 514 zł
POLSAT CYFROWYMagazyny977 357 zł
POLSAT CYFROWYRazem2 992 403 zł

Źródło: Expert Monitor (www.expert-monitor.pl). Wydatki reklamowe opracowane zostały na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów i autopromocji. Uwzględniono w nich media monitorowane przez Expert Monitor z następujących grup: telewizja, radio, prasa, gazety, magazyny, kino.

Dołącz do dyskusji: n wydała sześć razy więcej niż Cyfrowy Polsat

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mario
A to ciekawe, że CP wydaje znacznie mniej na reklamę, a ma znacznie, znacznie więcej klientów. Jednak liczy się nie marketing, a jakość usługi.
odpowiedź
User
Varius
Polsat wydaje znacznie mniej na swoją reklamę bo jest znakomicie rozpoznawalny.
odpowiedź