„Newsweek” nowym liderem tygodników opinii. „Wprost” lepszy od „W Sieci”
W lipcu br. nowym liderem sprzedaży wśród tygodników opinii został „Newsweek”. Większość tytułów zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Tygodnik Do Rzeczy”. Wzrosty zanotowały „Wprost” i „Tygodnik Powszechny”.
Kierowany przez Tomasza Lisa tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu br. zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 129 088 egz., czyli o 1,73 proc. mniejszą niż rok wcześniej. Tytułowi udało się jednak awansować z miejsca drugiego na pierwsze - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Trzeba dodać, iż „Newsweek Polska” od połowy września ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugie miejsce z pierwszego spadł „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”), a jego wynik sprzedażowy zmalał o 4,85 proc. do 128 389 egz.
Na podium znalazła się jeszcze „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem w lipcu br. zmalała o 4,18 proc. i wyniosła 122 480 egz. Tytuł ten w połowie sierpnia ub.r. podniósł cenę z również 5 zł do 5,90 zł.
Oczko niżej uplasował się „Wprost” (AWR „Wprost”), który w lipcu ub.r. był szósty. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 28,98 proc. i wyniosła 83 243 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 90 groszy tańszy.
Awans „Wprost” wiąże się z dobrą passą tygodnika po tym jak w czerwcu br. opublikował on taśmy z podsłuchów, co zapewniło mu rekordową sprzedaż (więcej na ten temat). Tygodnikowi Sylwestra Latkowskiego udało się wyprzedzić magazyn Jacka Karnowskiego „W Sieci” (Fratria), który spadł z lokaty czwartej na piątą. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,69 proc. do 78 746 egz. W ciągu roku cena tego pisma wzrosła z 3,90 zł do 5,90 zł.
Jednak najwięcej - 24,64 proc. - stracił „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), który spadł z miejsca piątego na szóste. W lipcu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 61 949 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.
lipiec | ||||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Newsweek Polska | 202 141 | 129 088 | 129 088 | 190 937 | 135 510 | 131 360 |
Gość Niedzielny | 199 595 | 128 389 | 128 389 | 198 389 | 135 587 | 134 937 |
Polityka | 180 000 | 122 480 | 122 480 | 177 025 | 128 026 | 127 826 |
Wprost | 173 743 | 153 704 | 83 243 | 151 400 | 135 992 | 64 540 |
W Sieci | 159 916 | 78 746 | 78 746 | 183 920 | 86 250 | 86 240 |
Tygodnik Do Rzeczy | 139 791 | 70 874 | 61 949 | 180 981 | 91 707 | 82 207 |
Gazeta Polska | 118 698 | 43 743 | 43 105 | 135 475 | 50 495 | 49 834 |
Tygodnik Powszechny | 38 500 | 18 647 | 18 247 | 34 750 | 17 613 | 17 188 |
Przegląd | 51 000 | 17 747 | 17 747 | 51 050 | 19 111 | 19 111 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 488 880 | 314 559 | 314 559 | 496 228 | 339 803 | 339 803 |
1 2
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” nowym liderem tygodników opinii. „Wprost” lepszy od „W Sieci”