PMPG z niemal trzy razy wyższym zyskiem. Spadły przychody
Platforma Mediowa Point Group w I kwartale br. zanotowała niemal trzy razy wyższy zysk netto niż rok wcześniej. Spadły natomiast przychody spółki.
Z raportu finansowego PMPG wynika, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku przychody firmy wyniosły 16,59 mln zł, czyli o 8 proc. mniej niż rok wcześniej.
- Różnica w przychodach pomiędzy I kwartałem roku 2014 a analogicznym okresem roku poprzedniego wynika przede wszystkim z realizowanej przez PMPG strategii podnoszenia rentowności sprzedaży, w tym m.in. z optymalizacji wartości umów barterowych. Wynika to przede wszystkim z ograniczenia kosztów promocji własnej, które stanowiły istotny element kosztów w latach 2012 i 2013 - podano w komunikacie. Spółka podała też, że jej przychody gotówkowe były nieznacznie niższe „głównie z uwagi na brak jednego z istotnych wydarzeń organizowanych w ramach Grupy”.
Zysk EBITDA PMPG na koniec marca br. wyniósł 3,33 mln zł, aż o 127 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk brutto uplasował się na poziomie 3,42 mln zł (wzrost o 159 proc.). Spółka zanotowała też 2,62 mln zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 910 tys. zł.
- Blisko trzykrotnie wyższy zysk netto i prawie dwukrotnie wyższa EBITDA to wynik m.in. zmian w strukturze sprzedaży, które pozwalają na optymalizację kosztów i wzrost efektywności. Widoczny jest tu również efekt renegocjacji umów długoterminowych z głównymi dostawcami, dzięki czemu obniżeniu uległy koszty własne sprzedaży. Optymalizacja kosztowa jest również widoczna w obniżeniu o ok. 37 proc. kosztów zarządu - czytamy w komunikacie.
PMPG podaje, że wyniki osiągnięte w I kwartale br. pozwalają na podtrzymanie prognozy na 2014 rok ogłoszonej w marcu br. Zakłada ona, że w całym roku spółka będzie mieć 64,96 mln zł przychodów ze sprzedaży, a jej EBITDA wyniesie 8,01 mln zł.
Platforma Mediowa Point Group jest wydawcą magazynów „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”.
Dołącz do dyskusji: PMPG z niemal trzy razy wyższym zyskiem. Spadły przychody