SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PMPG z niemal trzy razy wyższym zyskiem. Spadły przychody

Platforma Mediowa Point Group w I kwartale br. zanotowała niemal trzy razy wyższy zysk netto niż rok wcześniej. Spadły natomiast przychody spółki.

Michał M. Lisiecki, prezes PMPG / fot. Maksymilian RigamontiMichał M. Lisiecki, prezes PMPG / fot. Maksymilian Rigamonti

Z raportu finansowego PMPG wynika, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku przychody firmy wyniosły 16,59 mln zł, czyli o 8 proc. mniej niż rok wcześniej.

- Różnica w przychodach pomiędzy I kwartałem roku 2014 a analogicznym okresem roku poprzedniego wynika przede wszystkim z realizowanej przez PMPG strategii podnoszenia rentowności sprzedaży, w tym m.in. z optymalizacji wartości umów barterowych. Wynika to przede wszystkim z ograniczenia kosztów promocji własnej, które stanowiły istotny element kosztów w latach 2012 i 2013 - podano w komunikacie. Spółka podała też, że jej przychody gotówkowe były nieznacznie niższe „głównie z uwagi na brak jednego z istotnych wydarzeń organizowanych w ramach Grupy”.

Zysk EBITDA PMPG na koniec marca br. wyniósł 3,33 mln zł, aż o 127 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk brutto uplasował się na poziomie 3,42 mln zł (wzrost o 159 proc.). Spółka zanotowała też 2,62 mln zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 910 tys. zł.

- Blisko trzykrotnie wyższy zysk netto i prawie dwukrotnie wyższa EBITDA to wynik m.in. zmian w strukturze sprzedaży, które pozwalają na optymalizację kosztów i wzrost efektywności. Widoczny jest tu również efekt renegocjacji umów długoterminowych z głównymi dostawcami, dzięki czemu obniżeniu uległy koszty własne sprzedaży. Optymalizacja kosztowa jest również widoczna w obniżeniu o ok. 37 proc. kosztów zarządu - czytamy w komunikacie.

PMPG podaje, że wyniki osiągnięte w I kwartale br. pozwalają na podtrzymanie prognozy na 2014 rok ogłoszonej w marcu br. Zakłada ona, że w całym roku spółka będzie mieć 64,96 mln zł przychodów ze sprzedaży, a jej EBITDA wyniesie 8,01 mln zł.

Platforma Mediowa Point Group jest wydawcą magazynów „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”.

Dołącz do dyskusji: PMPG z niemal trzy razy wyższym zyskiem. Spadły przychody

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sranie w banie i...
...kreatywna księgowość :)
odpowiedź
User
Jarek
Kolejny raz brawa dla Biura Reklamy to oni ciągną PMPG.
odpowiedź
User
Jarek
Kolejny raz brawa dla Biura Reklamy to oni ciągną PMPG.
odpowiedź