Polsat na czele wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2015 roku były o 6 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W maju 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,15 mln spotów reklamowych, o 12,59 proc. więcej, niż w maju ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,34 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 5,95 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 328,44 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 1,63 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 6,67 proc. do 279,78 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (121,90 mln zł; spadek o 34,48 proc.) i TVP2 (113,69 mln zł; w dół o 30,17 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się Disney Channel z wpływami na poziomie 61,96 mln zł i wzrostem o 22,77 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Stopklatka TV - było to 390,60 proc. do 39,12 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
maj 2014 | maj 2015 | |
Polsat | 333 876 025 | 328 440 715 |
TVN | 262 284 725 | 279 777 695 |
TVP1 | 186 059 214 | 121 900 605 |
TVP2 | 162 817 685 | 113 690 467 |
Disney Channel | 50 472 228 | 61 963 112 |
TVN24 | 47 676 016 | 56 256 821 |
TV4 | 35 124 910 | 54 195 404 |
AXN | 47 689 798 | 49 631 771 |
TV PULS | 31 105 586 | 48 652 590 |
Discovery | 41 555 466 | 43 017 301 |
TVN7 | 35 362 924 | 40 922 616 |
Stopklatka | 7 974 345 | 39 122 335 |
National Geographic | 32 806 256 | 33 048 018 |
TLC | 27 652 966 | 31 832 906 |
Puls 2 | 16 462 109 | 29 653 958 |
Comedy Central | 29 127 175 | 29 537 585 |
Investigation Discovery | 26 511 647 | 29 028 861 |
Nickelodeon | 27 749 904 | 27 023 138 |
Polsat2 | 19 912 035 | 26 321 950 |
TVN Style | 16 668 757 | 26 269 018 |
W maju 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 137,34 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 130,77 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (56,35 mln zł; do góry o 31,66 proc.) i Grupa Maspex Wadowice (52,73 mln zł; + 26,42 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
maj 2014 | maj 2015 | |
AFLOFARM | 59 513 910 | 137 339 218 |
NESTLE | 42 803 545 | 56 354 101 |
MASPEX WADOWICE | 41 712 805 | 52 734 119 |
UNILEVER | 55 595 747 | 50 854 312 |
KOMPANIA PIWOWARSKA | 37 045 608 | 48 917 598 |
ORANGE SA | 58 071 341 | 48 878 201 |
GRUPA ZYWIEC SA | 24 777 597 | 42 416 661 |
P4 | 29 369 427 | 42 329 777 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA | 7 063 832 | 41 936 039 |
PEPSICO | 24 473 933 | 40 384 597 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 30 511 392 | 38 124 255 |
HASBRO | 25 006 770 | 35 558 854 |
FERRERO | 25 959 456 | 30 685 195 |
POLKOMTEL SA | 19 709 849 | 29 538 977 |
HENKEL/SCHWARZKOPF | 11 225 372 | 28 332 575 |
COCA COLA | 26 729 222 | 27 553 409 |
ING GROUP | 25 442 178 | 25 957 295 |
LOREAL | 27 098 996 | 25 867 272 |
PROCTER & GAMBLE | 45 800 592 | 25 207 525 |
US PHARMACIA INC. | 13 220 400 | 23 414 406 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat na czele wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami