Spada oglądalność prognoz pogody w telewizji
Największą oglądalność spośród prognoz pogody nadawanych po głównych wydaniach dzienników w tym roku wśród wszystkich widzów ma serwis emitowany w TVP1 po „Wiadomościach”. Z kolei w 16-49 pierwsze miejsce należy do audycji pokazywanej w TVN po „Faktach”. Wszystkie serwisy zanotowały spadki oglądalności względem analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 1 stycznia do 9 sierpnia 2023 roku średnia oglądalność prognozy pogody nadawanej w TVP1 codziennie około godz. 20.05-20.10 - po głównym wydaniu „Wiadomości” wyniosła 1,54 mln osób przy 12,98 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Audycja TVP1 miała o 73 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie jest to największy spadek spośród wszystkich analizowanych serwisów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajęła prognoza pogody po „Faktach”, którą w TVN oglądać można codziennie około godz. 19.40-19.45. W analizowanym okresie relacja przyciągała przed telewizory średnio 1,41 mln widzów, co przełożyło się na 12,20 proc. udziału. Rok wcześniej pogodę w TVN śledziło 1,42 mln widzów (przy udziale wynoszącym 11,92 proc.), co oznacza spadek o 20 tys. oglądających (i jednocześnie minimalny wzrost rynkowego udziału).
Podium uzupełnia prognoza pogody nadawana w ramach osobnej relacji po „Teleexpressie” (emisja około godz. 17.20). Cykl w badanym okresie śledziło 791 tys. osób (10,74 proc. udziału). Względem analogicznego okresu rok wcześniej serwis zanotował największy spadek w zestawieniu - wynoszący 154 tys. widzów. Prognoza pogody po „Teleexpressie” w ramach osobnej audycji nadawana jest codziennie od początku marca br. Wcześniej pogoda nadawana była osobno tylko w weekendy, a w dni powszednie prognozy pogody były prezentowane w ramach dziennika.
Czwarty był magazyn pogodowy emitowany po „Wydarzeniach”, który niezmiennie oglądać można w Polsacie codziennie około godz. 19.55. W okresie od 1 stycznia do 9 sierpnia 2023 roku jego widownia wyniosła 789 tys. osób, a udział - 6,72 proc. Program względem analogicznego okresu rok wcześniej stracił 73 tys. widzów.
Serwis TVN na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 będący liderem zestawienia magazyn nadawany w TVN po „Faktach” w okresie od 1 stycznia do 9 sierpnia br. miał 475 tys. widzów (względem analogicznego okresu ub.r. spadek o 4 tys. oglądających).
Druga była pogoda emitowana po „Wydarzeniach” (spadek o 35 tys. do 257 tys. oglądających). Trzeci był serwis pokazywany po „Wiadomościach” (w dół o 26 tys. do 256 tys. widzów), a czwarty - po „Teleexpressie” (- 52 tys. do 126 tys. widzów - największy spadek w zestawieniu)
Dane dla grupy 16-59.
W powyższej analizie nie uwzględniono prognoz pogody nadawanych w TVP2 po „Panoramie”, ponieważ informacje o pogodzie są przedstawiane w ramach dziennika.
Dołącz do dyskusji: Spada oglądalność prognoz pogody w telewizji
Pogoda jest wszędzie, w telefonie, zegarkach, itd. Jej oglądalność będzie tylko spadać - zwłaszcza poprzedzona reklamami.