Robert Lewandowski zakończył współpracę z marką Coca-Cola
Z końcem 2017 roku wygasła dotychczas obowiązująca umowa, na mocy której Robert Lewandowski był ambasadorem i bohaterem reklam marki Coca- Cola (Coca-Cola Poland Services).
Piłkarz rozpoczął współpracę z Coca-Colą w 2010 roku. Od tamtej pory pojawiał się czasem w reklamach tej marki na polskim rynku, był też twarzą organizowanego przez tę firmę turnieju piłkarskiego dla dzieci Coca-Cola Cup.
Ostatnio mogliśmy go oglądać w reklamie bezcukrowej wersji tego napoju - Coca-Cola Zero Cukru latem ub.r. Obok niego w spocie pojawili się też kibice. Ta reklama spotkała się jednak z krytyką w sieci. Wielu internautów zarzucało Lewandowskiego promowanie i zachęcanie do picia niezdrowego napoju, co miało nie współgrać z promowanym przez sportowca na co dzień zdrowym stylem życia (głównie poprzez działania jego żony, dietetyczki i trenerki Anny Lewandowskiej).
Eksperci z agencji reklamowych zwrócili wówczas na łamach Wirtualnemedia.pl uwagę, że udział Lewandowskiego w reklamie Coca-Coli Zero Cukru jest moralnie wątpliwy.
Umowa piłkarza z polskim oddziałem koncernu Coca-Cola wygasła z końcem 2017 roku. Oznacza to, że nie powstaną już nowe reklamy tej marki z udziałem Roberta Lewandowskiego. Co więcej, marketer nie może już wykorzystywać w swoich działaniach reklam, w których piłkarz się pojawiał.
- Z powodu zmiany strategii firmy, także w obszarze wspierania sportu i inicjatyw sportowych, podjęto decyzję o niekontynuowaniu współpracy z Robertem Lewandowskim - informuje Anna Solarek, dyrektor Coca-Cola ds. komunikacji i public affairs.
Coca-Cola pozostaje jednak aktywna w obszarze futbolu.
- Firma jest m.in. sponsorem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej FIFA 2018, które odbędą się w Rosji. Wydarzeniu będzie towarzyszyć wiele inicjatyw zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym skierowanych do konsumentów i fanów piłki nożnej - dodaje Solarek.
Robert Lewandowski od lat jest twarzą reklamową wiele znanych marek. Dotąd poza Coca-Colą reklamował m.in. telefony Huawei, szampony Head & Shoulders, maszynki Gillette czy kolekcję ubrań Vistula.
Dołącz do dyskusji: Robert Lewandowski zakończył współpracę z marką Coca-Cola