Roblox popularniejszy w Polsce niż Coin Master i Twitch
Wśród platform z grami i o grach wideo najpopularniejszy w Polsce jest Roblox, natomiast na nieco dłużej internautów przyciąga aplikacja Coin Master. Obie wyprzedzają Twitcha, a wśród witryn z treściami dziennikarskimi najwyższą odwiedzalność osiągają Boop.pl i Gry-online.pl.
Platformę Roblox, jako stronę www i aplikację mobilną, we wrześniu br. odwiedziło 4,7 mln internautów, co dało 15,83 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 6 godzin, 13 minut i 16 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Aplikacja Coin Master zanotowała 3,54 mln użytkowników, 11,93 proc. zasięgu oraz 7 godzin, 28 minut i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Twitch - 2,69 mln odwiedzających, 9,05 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 20 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania.
Niżej w rankingu są trzy gry w formie aplikacji internetowych. Stumble Guys miała 2,51 mln użytkowników, 8,46 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 18 minut i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania, Brawl Stars - 1,88 mln internautów, 6,33 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 41 minut i 58 sekund średniego czasu, a Subway Surfers - 1,74 mln użytkowników, 5,85 proc. zasięgu oraz 29 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W kategorii Mediapanelu dotyczącej gier są też witryny z treściami dziennikarskimi o tej tematyce. Boop.pl odwiedziło 2,13 mln internautów (dało to 7,19 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 minuty i 18 sekund, a Gry-online.pl przyciągnęły 2,01 mln użytkowników (6,79 proc.), każdego przeciętnie na 8 minut i 2 sekundy.
PPE.pl zanotował 1,5 mln odwiedzających, 5,07 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 58 sekund spędzonych średnio przez internautę, a Polygamia.pl (wiosną 2020 roku przejęta przez Wirtualną Polskę) - 1,49 mln użytkowników, 5,02 proc. zasięgu oraz minutę i 4 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W porównaniu z sierpniem Roblox zyskał 79,4 tys. internautów (to 1,7 proc. w górę), natomiast średni czas spędzony przez każdego zmalał o 2 godziny, 44 minuty i 55 sekund (30,6 proc.).
Coin Master stracił 68,9 tys. użytkowników (1,9 proc.) oraz 8 minut i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,8 proc.), a Twitch - 215,5 tys. internautów (7,4 proc.) oraz 10 minut i 22 sekundy średniego czasu (4,9 proc.). Za to aplikacja Stumble Guys zyskała 714,1 tys. odwiedzających (39,7 proc.) oraz 31 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania (29,8 proc.).
Boop.pl przy wzroście liczby internautów o 491,5 tys. (29,9 proc.) stracił 23 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego (14,3 proc.). Gry-online.pl zanotowały spadek o 224 tys. użytkowników (10 proc.), Subway Surfers - o 183,7 tys. (9,5 proc.), a PPE.pl - 533,3 tys. (26,2 proc.). Równocześnie pierwsza platforma zyskała 26 sekund przeciętnego czasu korzystania (5,7 proc.), druga - 2 minuty i 8 sekund (7,8 proc.), a trzecia - 2 sekundy (1,1 proc.).
W aplikacji Brawl Stars ubyło 78,2 tys. internautów (4 proc.) oraz minuta i 55 sekund średniego czas korzystania (1,2 proc.). Natomiast Polygamia.pl przy wzroście liczby użytkowników o 255,1 tys. (20,6 proc.) zanotowała spadek przeciętnego czasu korzystania o 2 sekundy (3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Roblox popularniejszy w Polsce niż Coin Master i Twitch