„Rolnik szuka żony 3” hitem TVP1. Jedynka znokautowała konkurencję
Trzeci sezon reality-show „Rolnik szuka żony” oglądało średnio 4,64 mln osób. W porównaniu do drugiej edycji, emitowanej w analogicznym okresie ub.r., produkcja zyskała 420 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji formatu była zdecydowanym liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 11,76 mln zł.
„Rolnik szuka żony 3” na antenie TVP1 pokazywany był w niedziele o godz. 21.25, w okresie od 4 września do 20 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że reality-show oglądało średnio 4,64 mln osób. Przełożyło się to na 29,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 25,28 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 26,69 proc. w grupie 16-59.
Największą widownią cieszył się odcinek produkcji z 23 października br. - zgromadził on przed telewizorami 5,13 mln oglądających. Z kolei finał programu śledziło średnio 4,96 mln osób (był to trzeci najchętniej oglądany odcinek serii).
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | ||||
Data | Godz. | AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
04-09-2016 | 21:25 - 22:11 | 3 831 626 | 25,90% | 1 439 349 | 22,24% | 2 153 507 | 23,14% |
11-09-2016 | 21:26 - 22:10 | 3 830 135 | 25,99% | 1 582 696 | 23,42% | 2 324 974 | 24,34% |
18-09-2016 | 21:27 - 22:12 | 4 410 098 | 28,93% | 1 598 993 | 24,32% | 2 450 062 | 25,25% |
25-09-2016 | 21:25 - 22:10 | 4 562 044 | 30,25% | 1 786 416 | 26,16% | 2 596 919 | 26,94% |
02-10-2016 | 21:25 - 22:10 | 4 551 867 | 29,89% | 1 706 236 | 25,05% | 2 540 339 | 26,01% |
09-10-2016 | 21:29 - 22:14 | 4 807 652 | 30,58% | 1 814 821 | 26,42% | 2 705 643 | 27,27% |
16-10-2016 | 21:25 - 22:10 | 4 743 506 | 29,96% | 1 762 253 | 25,49% | 2 732 768 | 27,08% |
23-10-2016 | 21:27 - 22:12 | 5 128 546 | 31,67% | 1 926 997 | 27,26% | 2 915 894 | 28,47% |
30-10-2016 | 21:25 - 22:10 | 4 899 481 | 30,89% | 1 735 734 | 25,26% | 2 815 836 | 28,06% |
06-11-2016 | 21:25 - 22:11 | 5 070 371 | 32,11% | 1 761 886 | 26,06% | 2 803 253 | 28,40% |
13-11-2016 | 21:28 - 22:13 | 4 899 002 | 30,55% | 1 830 984 | 25,95% | 2 740 915 | 26,86% |
20-11-2016 | 21:26 - 22:16 | 4 957 963 | 31,55% | 1 760 430 | 25,44% | 2 789 984 | 27,91% |
Średnio: | 4 644 035 | 29,92% | 1 725 679 | 25,28% | 2 632 257 | 26,69% |
Dla porównania, drugą edycję reality-show, emitowaną w analogicznym okresie ub.r., oglądało średnio 4,22 mln osób, co przełożyło się na 25,94 proc. udziału w 4+ i 21,64 proc. w 16-49. Oznacza to, że program zyskał 420 tys. widzów. Zdecydowanie zwiększyły się również jego udziały w rynku.
Z kolei pierwszą serię programu, pokazywaną jesienią 2014 roku śledziło średnio 3,62 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 23,68 proc. i 19,95 proc. udziału. W tym ujęciu wzrost wyniósł aż 1,02 mln widzów.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Edycja | AMR | SHR % | SHR % |
I - jesień 2014 | 3 620 191 | 23,68% | 19,95% |
II - jesień 2015 | 4 219 871 | 25,94% | 21,64% |
III - jesień 2016 | 4 644 035 | 29,92% | 25,28% |
TVP1 w czasie nadawania reality-show zajęła pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym, mając dużą przewagę nad konkurencją. Wiceliderem w tym czasie wśród tzw. „wielkiej czwórki” był Polsat, nadający wówczas „Kabaret na żywo” i inne formaty kabaretowe oraz „CSI: Cyber”, co dało mu 11,36 proc. udziału. Trzeci był TVN (gł. serial „Na noże”; 8,75 proc.), a czwarta - Dwójka (filmy fabularne i kabarety; 4,33 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP1 - Rolnik szuka żony 3 | 4 644 035 | 29,92% | 1 725 679 | 25,28% | 2 632 257 | 26,69% |
Polsat | 1 763 436 | 11,36% | 820 203 | 12,02% | 1 220 166 | 12,37% |
TVN | 1 358 892 | 8,75% | 808 674 | 11,85% | 1 051 350 | 10,66% |
TVP2 | 672 000 | 4,33% | 352 505 | 5,16% | 485 452 | 4,92% |
Wpływy z reklam pokazanych wokół premierowych odcinków trzeciej serii reality-show wyniosły 11,76 mln zł. Dla porównania, druga edycja zarobiła z reklam 10,81 mln zł, a pierwsza - 10,79 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Czwarty sezon „Rolnik szuka żony” widzowie TVP1 obejrzą jesienią 2017 roku. Obecnie trwają castingi do hitowego reality-show - tak jak do tej pory, kandydatów na partnera życiowego będą szukać zarówno mężczyźni jak i kobiety. Aby zgłosić się do programu należy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej rolnikszukazony.tvp.pl.
„Rolnik szuka żony” to reality-show, w którym pięciu mężczyzn (zdarzają się kobiety) prowadzących gospodarstwa rolne szuka miłości swojego życia. Widzowie mogą zobaczyć, jak spotykają się oni z kolejnymi kandydatkami i wybierają te, z którymi chcą spędzić życie. Program prowadzi Marta Manowska, a za jego produkcję wykonawczą odpowiada FremantleMedia Polska. Reality-show powstaje na licencji brytyjskiego formatu „Farmer Wants a Wife”.
Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 10,46 proc.
Dołącz do dyskusji: „Rolnik szuka żony 3” hitem TVP1. Jedynka znokautowała konkurencję
Niemiarodajne są tylko te zaniżone. Jak obwieszczają sukces TVP, są już w pełni wiarygodne. Taka oto logika prezesa Kurskiego.