Rośnie sprzedaż 'Wprost' i 'Angory', spada 'Polityki' i 'Newsweeka'
Największe tygodniki opinii zamknęły styczeń 2009 r. spadkamisprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłym rokiem.Liderem była "Polityka", najwięcej - aż 17 proc. - stracił"Newsweek" - raport Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" w styczniu 2009 r. wyniosła 146 704egz. i była o 1 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu 2007 roku- wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.
Za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo KuriiMetropolitalnej "Gość Niedzielny) ze sprzedażą ogółem na poziomie129 290 egz. (wzrost o 2,3 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Wprost" (AWR "Wprost"), którysprzedał się w ilości 129 010 egz. (wzrost o 7,5 proc.).Przypomnijmy, że 1 grudnia do sprzedaży trafił zupełnie odmienionynumer tygodnika "Wprost". Pismo zyskało nowy logotyp, szatęgraficzną, czcionkę, zmieniła się też jego zawartość merytoryczna.Relaunchowi tygodnika towarzyszyła kampania reklamowa.
styczeń | ||||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 217 714 | 146 704 | 232 160 | 148 472 |
Gość Niedzielny | 186 034 | 129 290 | 177 661 | 126 149 |
Wprost | 233 319 | 129 010 | 224 384 | 120 677 |
Newsweek Polska | 186 415 | 106 930 | 227 445 | 129 367 |
Przekrój | 101 511 | 49504 | 150 656 | 74 098 |
PrzewodnikKatolicki | 31 966 | 28381 | 34 088 | 28 020 |
Przegląd | 69 300 | 23551 | 73 200 | 25 700 |
TygodnikPowszechny | 45 917 | 21836 | 62 778 | 20 701 |
2009/2008 | ||||
styczeń | grudzień | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 217714 | 146704 | 247605 | 167617 |
Gość Niedzielny | 186034 | 129290 | 197901 | 143140 |
Wprost | 233319 | 129010 | 289880 | 155973 |
Newsweek Polska | 186415 | 106930 | 202538 | 111365 |
Przekrój | 101511 | 49504 | 108632 | 60387 |
PrzewodnikKatolicki | 31966 | 28381 | 33028 | 29306 |
Przegląd | 69300 | 23551 | 70000 | 24146 |
TygodnikPowszechny | 45917 | 21836 | 44303 | 22199 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej izagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk MirosławKuliś), która w styczniu br. sprzedała się w ilości 313 687egz.
styczeń | ||||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 454622 | 313687 | 448 299 | 301 791 |
Forum | 34071 | 18190 | 33 375 | 19 260 |
2009/2008 | ||||
styczeń | grudzień | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 454622 | 313687 | 453149 | 290057 |
Forum | 34071 | 18190 | 35587 | 18337 |
Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż 'Wprost' i 'Angory', spada 'Polityki' i 'Newsweeka'