Ruch jest zainteresowany siecią salonów Kolportera
Największy dystrybutor prasy Ruch jest zainteresowany sieciąsalonów swojego konkurenta, grupy Kolporter, poinformował członekzarządu Ruchu Bogdan Ścibut. Podkreślił jednak, że Ruch nieotrzymał żadnej oferty w tej sprawie.
"Rozważymy taką możliwość. Żadnej oferty w tej sprawie nieotrzymaliśmy, ale jesteśmy zainteresowani siecią salonówKolportera. Takie przejęcie jest możliwe pod warunkiem uzyskaniazgody UOKiK" - powiedział Ścibut "Rzeczpospolitej".
W piątek należąca do grupy Kolportera spółka Kolporter SieciHandlowe ogłosiła, że poszukuje inwestora dla swojej sieci salonówprasowych.
- Widzimy duży potencjał rozwojowy w sieci saloników prasowych,najlepszym dowodem na to są wyniki za ostatnie 12 miesięcy. Abyutrzymać dotychczasową dynamikę, potrzebny jest kapitał, dlategopodjęliśmy decyzję o poszukiwaniu inwestora branżowego lubfinansowego - mówi Mateusz Wiśniewski, prezes Kolportera SieciHandlowe.
- Możliwe są dwa scenariusze. Jeśli znajdziemy inwestorazainteresowanego zakupem części udziałów w sieci salonikówprasowych, dzięki pozyskanym środkom będziemy wspólnie rozwijać tęsieć sprzedaży. Jeśli otrzymamy atrakcyjną ofertę na zakup całościsieci saloników, na pewno ją rozważymy - dodaje Wiśniewski.
Kolporter pozyskany kapitał chce przeznaczyć na inwestycje wnowe przedsięwzięcia biznesowe.
Sieć Saloników Prasowych Kolportera - licząca około 900 placówek- sprzedaje m.in. prasę, papierosy, prepaidy, słodycze, napoje,baterie, artykuły tytoniowe i zabawki oraz oferuje klientom usługidodatkowe: lotto i opłatę domowych rachunków.
Według lutowych danych Izby Wydawców Prasy, cytowanych przezdziennik, Ruch zaopatrywał w prasę 30,4 tys. punktów, a Kolporter -27,4 tys. punktów.
Udział Ruchu w rynku dystrybucji prasy w lutym wynosił 41,44%, aspółki z grupy Kolportera - 40,85%.
Dołącz do dyskusji: Ruch jest zainteresowany siecią salonów Kolportera