„Show” i „Party” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost”, „Kropka TV” i „Tele Tydzień” (TOP 10)
W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów były o 1,1 proc. niższe niż rok wcześniej. Kilkudziesięcioprocentowe wzrosty osiągnęły „Show” i „Party”, za to duże spadki zanotowały „Wprost”, „Kropka TV”, „Tele Tydzień” i „Viva!”.
Cennikowe przychody magazynów z reklam (bez autopromocji ani rabatów) w sierpniu br. wyniosły 172,97 mln zł, o 1,92 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 1,1 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Faktyczny spadek mógł być o wiele większy, co pokazują dane z I połowy br. Wtedy bowiem o ile cennikowe wpływy reklamowe wzrosły o 6,8 proc. (zobacz szczegóły), o tyle rzeczywiste przychody, według szacunków Starlinka, zmalały o 15 proc. (więcej na ten temat). Natomiast ZenithOptimedia Group prognozuje, że w całym br. spadek wyniesie 14,9 proc. (więcej o tym).
W samym sierpniu br. trzy pisma zarabiające najwięcej z reklam zanotowały spadki tych wpływów. I tak przychody „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) zmalały o 718,5 mln zł (czyli o 8,5 proc.), „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) - o 57,6 tys. (0,7 proc. w dół), a „Vivy!” (Edipresse Polska) - o 485,9 tys. zł (7,2 proc. w dół).
Jeszcze większe spadki zanotowały „Wprost” (AWR Wprost) i „Kropka TV” (P&P). Wpływy pierwszego zmalały o 1,67 mln zł (czyli 23,3 proc. w dół), a drugiego - o 1,02 mln (16,3 proc. w dół).
Za to „Show” (Wydawnictwo Bauer) cennikowo zarobił z reklam o 1,63 mln zł więcej niż rok wcześniej (52,4 proc. w górę), a „Party” (Edipresse Polska) - o 1,12 mln zł (28,9 proc. w górę). Z kolei wpływy „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) urosły o 320,7 tys. zł (czyli o 5,7 proc.), a „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) - o 484,8 tys. zł (11,7 proc. w górę).
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | sierpień 2013 | sierpień 2014 |
TELE TYDZIEŃ | 8 445 065 zł | 7 726 576 zł |
TWÓJ STYL | 7 742 915 zł | 7 685 267 zł |
VIVA | 6 759 141 zł | 6 273 275 zł |
NEWSWEEK POLSKA | 5 665 400 zł | 5 986 150 zł |
WPROST | 7 158 382 zł | 5 487 433 zł |
KROPKA TV | 6 233 864 zł | 5 216 281 zł |
TELE PROGRAM | 4 900 826 zł | 4 987 062 zł |
PARTY | 3 863 482 zł | 4 980 475 zł |
SHOW | 3 109 823 zł | 4 740 580 zł |
PRZYJACIÓŁKA | 4 140 219 zł | 4 625 029 zł |
monitorowane tytuły razem | 174 886 257 zł | 172 967 098 zł |
Dołącz do dyskusji: „Show” i „Party” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost”, „Kropka TV” i „Tele Tydzień” (TOP 10)