Show Krzysztofa Ibisza miał tylko 1,3 mln widzów
Program “7420 Milion od zaraz” oglądało w Polsacie 1,3 mln widzów, mniej niż w tym czasie gromadziła konkurencja. Piotr Ostaszewski, odpowiedzialny za format, powiedział, że stacja jest zadowolona z liczby otrzymanych sms-ów.
Pięć wyemitowanych odcinków “7420 Milion od zaraz” obejrzało w Polsacie średnio 1,28 mln widzów, co dało stacji 8,36 proc. w grupie 4+ i 9,52 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. To prawie tyle samo co rok wcześniej w tym samym paśmie emisji (niedziele 17.45), gdy stacja gromadziła 1,29 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 8,54 proc. i 9,52 proc.
Teleturniej miał słabsze wyniki od tych, które osiągali w tym czasie główni konkurenci Polsatu. Liderem był Jedynka, emitując powtórki “Ojca Mateusza” i teleturniej “Jaka to melodia?”, co dało jej 35,46 proc. Dalej znalazły się Dwójka (gł. Panorama”; “Sport Telegram”, “Pogoda”; mecz piłki ręcznej; 13,70 proc.) i TVN (“Hela w opałach”, powtórki “Ugotowanych”; 8,62 proc.). Cennikowe wpływy reklamowe z pięciu odcinków formatu wyniosły 1,8 mln zł.
Udział w programie “7420 milion od zaraz” brali udział ludzie, którzy zostali wylosowani przez system po wysłaniu zgłoszeniowego sms-a. W każdym odcinku uczestników odwiedzała ekipa Polsatu. Na antenie przekonywali oni oglądających, że zasługują na wygraną pieniężną. Główna nagroda show wynosiła zależnie od poparcia widzów 333 333,34 zł lub 1 mln zł. Teleturniej prowadził Krzysztof Ibisz. Poza emisją w Polsacie program oglądać można było za pomocą aplikacji Ipla oraz w telefonach komórkowych.
- W przypadku tego typu formatu liczyli się przede wszystkim aktywni widzowie, wysyłający sms-y - z ich liczby jesteśmy zadowoleni. Formuła programów interaktywnych zakłada bowiem, że finansują się one głównie z wpływów od graczy, a nie tylko z reklam - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Ostaszewski, dyrektor działu nowe media w Polsacie. - Program osiągnął pozytywny wynik finansowy - dodaje, ale szczegółów nie ujawnia.
Szef nowych mediów w Polsacie podkreśla, że stacja od początku planowała emisję pięciu odcinków formatu, jedynie z możliwością przedłużenia do ośmiu wydań. - “7420 Milion od zaraz” bazował na loterii i właśnie na pięć odcinków otrzymaliśmy zgodę na jej przeprowadzenie od izby celnej. Nadanie kolejnych trzech wymagałaby wystąpienia o kolejną zgodę. Nie zmieniłoby to wyników oglądalności programu. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie na taką skalę. Teleturniej realizowany był na żywo, przy użyciu aż pięciu wozów satelitarnych, które łączyły się ze studiem. Uzyskaliśmy też wiedzę o zachowaniach graczy - tłumaczy nam Piotr Ostaszewski.
Emisja “7420 Milion od zaraz” pokazała, że w Polsce rynek dla tego typu formatów się rozwija. - Ludzie coraz częściej chcą uczestniczyć w tworzeniu telewizji. Wnioski z tego formatu pozwolą nam lepiej budować kolejne programy interaktywne - mówi Ostaszewski.
Teleturniej realizowany był na podstawie formatu firmy ZED, a produkowała go firma ToroMedia. Format wcześniej pokazywany był w krajach latynoskich oraz w Hiszpanii.
Oglądalność “7420 Milion od zaraz” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
02-01-2011 | 1 525 064 | 9,50% | 11,22% |
09-01-2011 | 1 273 175 | 8,40% | 10,08% |
16-01-2011 | 1 108 965 | 7,61% | 8,76% |
23-01-2011 | 1 337 550 | 8,81% | 10,28% |
30-01-2011 | 1 110 021 | 7,28% | 6,97% |
Średnia | 1 275 324 | 8,36% | 9,52% |
Widownia konkurencji w czasie emisji programu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 5 418 351 | 35,46% | 28,65% |
TVP 2 | 2 093 279 | 13,70% | 11,49% |
TVN | 1 316 620 | 8,62% | 11,66% |
7420 Milion od zaraz | 1 275 324 | 8,36% | 9,52% |
Profil widowni teleturnieju
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 42,70% | 89 |
Kobiety | 57,30% | 111 | |
Wiek | 4-9 | 4,29% | 72 |
10-15 | 7,56% | 111 | |
16 - 19 | 3,46% | 62 | |
20 - 24 | 6,47% | 82 | |
25 - 29 | 7,18% | 81 | |
30 - 34 | 8,33% | 101 | |
35 - 39 | 6,57% | 89 | |
40 - 44 | 6,29% | 98 | |
45 - 49 | 8,71% | 127 | |
50 - 54 | 10,45% | 130 | |
55 - 59 | 7,41% | 96 | |
60 | 23,28% | 115 | |
Wlk. miasta | Wieś | 45,67% | 117 |
< 50 tys. | 21,70% | 90 | |
50-100 tys. | 8,81% | 102 | |
100-200 tys. | 6,91% | 86 | |
> 200 tys. | 16,90% | 84 | |
Zawód | Top management | 6,66% | 77 |
Pracownicy średniego szczebla | 9,07% | 60 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 26,10% | 131 | |
Emeryci | 31,19% | 121 | |
Inni | 26,97% | 88 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 57,51% | 127 |
Średnie | 22,32% | 76 | |
Wyższe | 8,32% | 66 | |
Inne | 11,85% | 93 |
Dołącz do dyskusji: Show Krzysztofa Ibisza miał tylko 1,3 mln widzów
NINA TERENTIEW MUSI ODEJŚĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!