SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Show Krzysztofa Ibisza miał tylko 1,3 mln widzów

Program “7420 Milion od zaraz” oglądało w Polsacie 1,3 mln widzów, mniej niż w tym czasie gromadziła konkurencja. Piotr Ostaszewski, odpowiedzialny za format, powiedział, że stacja jest zadowolona z liczby otrzymanych sms-ów.

Pięć wyemitowanych odcinków “7420 Milion od zaraz” obejrzało w Polsacie średnio 1,28 mln widzów, co dało stacji 8,36 proc. w grupie 4+ i 9,52 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. To prawie tyle samo co rok wcześniej w tym samym paśmie emisji (niedziele 17.45), gdy stacja gromadziła 1,29 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 8,54 proc. i 9,52 proc.

Teleturniej miał słabsze wyniki od tych, które osiągali w tym czasie główni konkurenci Polsatu. Liderem był Jedynka, emitując powtórki “Ojca Mateusza” i teleturniej “Jaka to melodia?”, co dało jej 35,46 proc. Dalej znalazły się Dwójka (gł. Panorama”; “Sport Telegram”, “Pogoda”; mecz piłki ręcznej; 13,70 proc.) i TVN (“Hela w opałach”, powtórki “Ugotowanych”; 8,62 proc.). Cennikowe wpływy reklamowe z pięciu odcinków formatu wyniosły 1,8 mln zł.

Udział w programie “7420 milion od zaraz” brali udział ludzie, którzy zostali wylosowani przez system po wysłaniu zgłoszeniowego sms-a. W każdym odcinku uczestników odwiedzała ekipa Polsatu. Na antenie przekonywali oni oglądających, że zasługują na wygraną pieniężną. Główna nagroda show wynosiła zależnie od poparcia widzów 333 333,34 zł lub 1 mln zł. Teleturniej prowadził Krzysztof Ibisz. Poza emisją w Polsacie program oglądać można było za pomocą aplikacji Ipla oraz w telefonach komórkowych.

- W przypadku tego typu formatu liczyli się przede wszystkim aktywni widzowie, wysyłający sms-y - z ich liczby jesteśmy zadowoleni. Formuła programów interaktywnych zakłada bowiem, że finansują się one głównie z wpływów od graczy, a nie tylko z reklam - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Ostaszewski, dyrektor działu nowe media w Polsacie. - Program osiągnął pozytywny wynik finansowy - dodaje, ale szczegółów nie ujawnia.

Szef nowych mediów w Polsacie podkreśla, że stacja od początku planowała emisję pięciu odcinków formatu, jedynie z możliwością przedłużenia do ośmiu wydań. - “7420 Milion od zaraz” bazował na loterii i właśnie na pięć odcinków otrzymaliśmy zgodę na jej przeprowadzenie od izby celnej. Nadanie kolejnych trzech wymagałaby wystąpienia o kolejną zgodę. Nie zmieniłoby to wyników oglądalności programu. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie na taką skalę. Teleturniej realizowany był na żywo, przy użyciu aż pięciu wozów satelitarnych, które łączyły się ze studiem. Uzyskaliśmy też wiedzę o zachowaniach graczy - tłumaczy nam Piotr Ostaszewski.

Emisja “7420 Milion od zaraz” pokazała, że w Polsce rynek dla tego typu formatów się rozwija. - Ludzie coraz częściej chcą uczestniczyć w tworzeniu telewizji. Wnioski z tego formatu pozwolą nam lepiej budować kolejne programy interaktywne - mówi Ostaszewski.

Teleturniej realizowany był na podstawie formatu firmy ZED, a produkowała go firma ToroMedia. Format wcześniej pokazywany był w krajach latynoskich oraz w Hiszpanii.


Oglądalność “7420 Milion od zaraz” odcinek po odcinku

DataWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
02-01-20111 525 0649,50%11,22%
09-01-20111 273 1758,40%10,08%
16-01-20111 108 9657,61%8,76%
23-01-20111 337 5508,81%10,28%
30-01-20111 110 0217,28%6,97%
Średnia1 275 3248,36%9,52%


Widownia konkurencji w czasie emisji programu

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVP 15 418 35135,46%28,65%
TVP 22 093 27913,70%11,49%
TVN1 316 6208,62%11,66%
7420 Milion od zaraz1 275 3248,36%9,52%


Profil widowni teleturnieju

 ADH %AFF
PłećMężczyźni42,70%89
Kobiety57,30%111
Wiek 4-94,29%72
 10-157,56%111
16 - 193,46%62
20 - 246,47%82
25 - 297,18%81
30 - 348,33%101
35 - 396,57%89
40 - 446,29%98
45 - 498,71%127
50 - 5410,45%130
55 - 597,41%96
6023,28%115
Wlk. miastaWieś45,67%117
< 50 tys.21,70%90
50-100 tys.8,81%102
100-200 tys.6,91%86
> 200 tys.16,90%84
ZawódTop management6,66%77
Pracownicy średniego szczebla9,07%60
Pracownicy fizyczni i rolnicy26,10%131
Emeryci31,19%121
Inni26,97%88
WykształceniePodstawowe57,51%127
Średnie22,32%76
Wyższe8,32%66
Inne11,85%93


 

Dołącz do dyskusji: Show Krzysztofa Ibisza miał tylko 1,3 mln widzów

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gembal
Precz z Terentiew!
odpowiedź
User
january
popieram

NINA TERENTIEW MUSI ODEJŚĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
odpowiedź
User
hetq
Ludzie nie są ciemni. Polsat znów wprowadził na rynek program, który okazał sie niewypałem. Ten program był tragiczny, ludzie licytowali się między sobą kto ma gorzej. Kto temu Panu uwierzy, że miało być tylko 5, no może 8 odcinków? Jakoś na początku tego nie mówili, bo myśleli że to będzie wielki hit, a tu znowu polsatowska klapa. Żałosne te tłumaczenia. Róbcie dalej programy najmniejszym kosztem, miejcie ludzi za ograniczonych i oczywiście niech to dalej prowadzi p. K. Ibisz. SUKCES "MUROWANY"
odpowiedź