„Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem, „Fakt” liderem sprzedaży w marcu
W marcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Na drugie miejsce awansował „Super Express”. Największy spadek zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w marcu 2017 roku wyniosła 277 877 egz., czyli o 7,31 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 133 095 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 7,18 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 19,63 proc. do 117 100 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz szósty z rzędu „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza” (przewaga pomiędzy tymi tytułami w marcu br. wyniosła 15 995 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce w październiku ub.r. (wówczas przewaga wyniosła 408 egz.).
Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".
Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 11,65 proc. Dziennik ten w marcu br. sprzedawał się w liczbie 48 883 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 41 530 egz., po spadku o 3,69 proc.
W marcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który zyskał 1,81 proc.
Najwięcej w tym ujęciu stracił tytuł „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 6,87 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem, „Fakt” liderem sprzedaży w marcu
To co powiedzieć o GPC, której dwie trzecie nakładu idzie na papier toaletowy?