SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Tele Tydzień”, „Viva!” i „Przyjaciółka” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost” i „Polityka” (TOP10)

We wrześniu br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów były o 7 proc. wyższe niż rok wcześniej. Duże wzrosty osiągnęły „Tele Tydzień”, „Viva!”, „Przyjaciółka”, „Twój Styl”, „Flesz” i „Party”, natomiast spadki zanotowały „Wprost” i „Polityka”.

Cennikowe przychody magazynów z reklam (bez autopromocji i rabatów) we wrześniu br. wyniosły 275,67 mln zł, o 18,16 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 7 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Jednak faktycznie te wpływy mogły zwiększyć się mniej albo nawet zmaleć. W I połowie br. bowiem o ile cennikowe przychody wzrosły o 6,8 proc. (zobacz szczegóły), o tyle rzeczywiste wpływy - według szacunków Starlinka - zmalały o 15 proc. (więcej na ten temat).

 

We wrześniu br. cennikowo więcej niż przed rokiem zarobiło z reklam osiem z dziesięciu czołowych czasopism. Wpływy „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) wzrosły o 6,01 mln zł (czyli o 53,4 proc.), „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,03 mln zł (to 14,7 proc. w górę), a „Vivy!” (Edipresse Polska) - o 4 mln zł (czyli o 37,1 proc.).

„Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) cennikowo zarobił z reklam więcej niż przed rokiem o 2,62 mln zł (to wzrost o 28,7 proc.), „Flesz” (Edipresse Polska) - o 2,19 mln zł (27,1 proc. w górę), a „Party” (Edipresse Polska) - o 2,1 mln zł (28,3 proc. w górę).

Przychody „Show” (Wydawnictwo Bauer) zwiększyły się o 449,1 tys. zł (czyli o 8,9 proc.), a „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) - o 1,34 mln zł (to 36,3 proc. w górę).

 

Zmalały natomiast cennikowe wpływy reklamowe tygodników opinii „Wprost” i „Polityka”. Pierwszy zarobił o 2,72 mln zł mniej niż rok wcześniej (17,5 proc. w dół), a drugi - o 194 tys. zł mniej (3,1 proc. w dół).

 

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

IX.2013

IX.2014

TELE TYDZIEŃ

11 254 498 zł

17 269 067 zł

NEWSWEEK POLSKA

13 834 746 zł

15 863 188 zł

VIVA

10 778 017 zł

14 774 533 zł

WPROST

15 568 715 zł

12 842 950 zł

TWÓJ STYL

9 120 625 zł

11 740 420 zł

FLESZ

8 096 025 zł

10 290 788 zł

PARTY

7 414 975 zł

9 515 850 zł

POLITYKA

6 331 900 zł

6 137 922 zł

SHOW

5 042 682 zł

5 491 792 zł

PRZYJACIÓŁKA

3 683 561 zł

5 020 331 zł

monitorowane tytuły razem

257 505 725 zł

275 667 166 zł

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień”, „Viva!” i „Przyjaciółka” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost” i „Polityka” (TOP10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dorota
W tym zestawieniu nie ma dwutygodnika "Grazia". Czyli to prawda, że przed zima zamierzają się zamknąć:(
0 0
odpowiedź
User
Auć
Cennikowo chyba 😀.
0 0
odpowiedź