SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN pozyskał mniej z reklam, N z minimalną stratą

Grupa TVN w I kwartale br. miała wyższe przychody niż rok wcześniej, ale spadły jej wpływy z reklam. Bronić pozycji będzie inwestycją w program. Na swoje wychodzi powoli platforma N, której przychody rosną najbardziej.

Przychody Grupy TVN w I kwartale br. wyniosły 582 mln zł, o 7 proc. więcej niż rok wcześniej, zaś EBITDA poszła do góry o 19 proc. do 117 mln zł. Grupa wykazała jednak stratę netto na poziomie 40 mln zł. Rok wcześniej miała 64 mln zł zysku. TVN tłumaczy to różnicami kursowymi. - Zysk z różnic kursowych w pierwszym kwartale zeszłego roku stanowiły w większości niezrealizowane zyski z długu denominowanego w euro, natomiast w pierwszym kwartale 2011 r. niezrealizowane straty z tego tytułu zostały z nadwyżką skompensowane przez dodatni gotówkowy wynik z transakcji zabezpieczających - podał w komunikacie.

Przychody segmentu telewizyjnego w I kwartale br. pozostały na niezmienionym poziomie 358 mln zł, z tymże o 2,5 proc. spadły przychody reklamowe TVN, podczas gdy - według domu mediowego Starlink - cały rynek reklamy poszedł do góry w tym okresie o 2,7 proc. (więcej na ten temat).

Piotr Walter, wiceprezes Grupy TVN odpowiedzialny za segment telewizyjny, tłumaczył na konferencji, że była to konsekwencja wolnego wzrostu rynku i zwiększenia dystrybucji przez kanały Polsatu, które dołączyły w ub.r. do Cyfry+. - Spodziewam się tego samego efektu przy włączeniu kanałów Polsatu do oferty N. Będzie on mniejszy, ale zauważalny - dodał Walter. Spadek przychodów reklamowych skompensowany został przez 16-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży treści, opłat od kanałów tematycznych i audiotele. Spółka w I kwartale br. przedłużyła umowy na dystrybucję swoich stacji tematycznych w Cyfrze+ i sieci UPC Polska.

W związku z mniejszą dynamiką wzrostu rynku reklamy w I kwartale br. TVN zmienił oczekiwania co do stopy wzrostu rynku w całym 2011 roku. - Wzrośnie on na średnim jednocyfrowym poziomie - powiedział Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN. Dopytywany doprecyzował, że chodzi o wzrost pomiędzy 4 a 6 proc. W lutym br. TVN prognozował tegoroczny wzrost rynku reklamy na 9 proc. Spółka w celu obrony swojej pozycji jesienią br. wyda na programming jeszcze więcej niż wiosną, gdy zwiększyła budżet ramówki i wprowadziła na antenę m.in. drogi talent show “X Factor”.

Gorsza od spodziewanej sytuacja na rynku reklamy przyspieszyła też zamknięcie nie rokującego na osiągnięcie rentowności kanału TVN Warszawa (poczytaj o tym). Pozytywny wpływ tego ruch na wskaźnik EBITDA spółka ocenia na od kilku do 10 mln zł. W tym roku TVN nie zapowiada uruchomienia nowych kanałów tematycznych.

Spółka wzrost przychodów w I kwartale br. zawdzięczała platformie N oraz portalowi Onet.pl. Przychody segmentu online poszły do góry o 12 proc. do 58 mln zł. Jeszcze lepiej był w przypadku płatnej telewizji. Przychody platformy N wzrosły o 27 proc. do 176 mln zł, co było efektem zwiększenia jej bazy abonentów o ponad 100 tys. klientów do 830 tys. na koniec marca br. (więcej na ten temat; news drugi) oraz wzrostu ARPU.

W I kwartale br. platforma N osiągnęła ujemny wskaźnik EBITDA na poziomie 2 mln zł (rok wcześniej było to 25 mln zł). - Prawie osiągnęliśmy break-even - skomentował to Markus Tellenabch. Podtrzymał on zapowiedź, że platforma w całym 2011 roku będzie mieć dodatni wskaźnik EBITDA.

Dołącz do dyskusji: TVN pozyskał mniej z reklam, N z minimalną stratą

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
karol2
a ze w całym roku odeszło 56 tysiecy abonentów z telewizji n to nie napisaliscie
odpowiedź
User
nick
czyli beda nadal zamykac kanaly, bo zeby sprzedac tvn za dobre pieniadze, do czego zmierzaja, firma musi byc dochodowa.
odpowiedź
User
fakt
Zaklinanie rzeczywistosci nic nie pomoze TVN TONIE a rolowanie długu to kamien do szyji
odpowiedź