TVP Sport znokautował konkurencję. Eurosport o 66 proc. w dół
W lutym 2014 roku nowym liderem oglądalności wśród stacji sportowych został TVP Sport, który relacjonował igrzyska olimpijskie w Soczi. Największy wzrost w zestawieniu zanotował Canal+ Sport, z kolei najwięcej stracił Eurosport.
Udział TVP Sport w lutym 2014 roku wyniósł 0,61 proc., czyli o 69,44 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W lutym 2013 roku stacja ta była trzecia. Należy jednak wziąć pod uwagę, iż w zeszłym miesiącu TVP Sport obszernie relacjonował zimowe igrzyska olimpijskie w Soczi.
Druga lokata należała do Polsatu Sport, którego udział zmniejszył się o 42,37 proc. do poziomu 0,34 proc.
Na ostatnim miejscu podium ulokował się Eurosport, który rok wcześniej był liderem. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 0,33 proc., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 66,33 proc.
Z kolei największy wzrost zanotował Canal+ Sport, który awansował z pozycji siódmej na piąte. Jego udział w analizowanym miesiącu zwiększył się bowiem o 100 proc. do 0,22 proc.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
|
luty 2013 |
luty 2014 |
|
SHR % |
SHR % |
|
TVP Sport |
0,36% |
0,61% |
Polsat Sport |
0,59% |
0,34% |
Eurosport |
0,98% |
0,33% |
Polsat Sport News |
0,26% |
0,25% |
Canal+ Sport |
0,11% |
0,22% |
Eurosport2 |
0,13% |
0,13% |
Polsat Sport Extra |
0,10% |
0,09% |
Orange Sport |
0,14% |
0,09% |
nSport |
0,08% |
0,08% |
Extreme Sports |
0,07% |
0,07% |
Sportklub |
0,02% |
0,01% |
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce również zajął kanał TVP Sport (0,69 proc. udziału; po wzroście o 146,43 proc. - największym w zestawieniu), który rok wcześniej był trzeci.
Z pierwszego na drugie miejsce spadł Polsat Sport (0,31 proc. udziału; w dół o 53,73 proc.). Natomiast z siódmej na trzecią lokatę awansował Canal+ Sport (0,30 proc.; + 100 proc.). Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Eurosport - było to 59,70 proc.
Stacja |
Wszyscy 16-49 |
|
luty 2013 |
luty 2014 |
|
SHR % |
SHR % |
|
TVP Sport |
0,28% |
0,69% |
Polsat Sport |
0,67% |
0,31% |
Canal+ Sport |
0,15% |
0,30% |
Eurosport |
0,67% |
0,27% |
Polsat Sport News |
0,25% |
0,25% |
Polsat Sport Extra |
0,13% |
0,13% |
Eurosport2 |
0,18% |
0,12% |
Extreme Sports |
0,11% |
0,12% |
Orange Sport |
0,16% |
0,10% |
nSport |
0,10% |
0,10% |
Sportklub |
0,02% |
0,01% |
Dołącz do dyskusji: TVP Sport znokautował konkurencję. Eurosport o 66 proc. w dół
Udział w rynku po Soczi wróci do normy - TVP Sportowi spadnie, Eurosportowi wzrośnie i tyle. Różnica taka, że Eurosport nie narobił sobie długów, by za wszelką cenę płacić horrendalne stawki MKOLowi.