„Twój Styl” najchętniej kupowany w I-III kwartale. „Shape” z największym wzrostem
W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych uplasował się „Twój Styl”. Większość tytułów odnotowało spadki, a najwięcej stracił „Women’s Health”. Z kolei najwięcej zyskał „Shape” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku wyniosła 175 040 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2016 roku pismo to zanotowało stratę wynoszącą 8,25 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem było „Avanti” (Agora), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 79 868 egz., po spadku o 8,35 proc.
Oczko niżej uplasowały się „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), które awansowały z miejsca czwartego. Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym miesiącu uplasowała się na poziomie 69 822 egz., po spadku o 1,13 proc.
Z siódmej na czwartą pozycję awansował magazyn „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło). Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszych trzech kwartałach br. uplasowała się na poziomie 69 158 egz. (wzrost o 7,12 proc.).
Ostatni był „Shape” (Marquard Media Polska), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu - o 43,01 proc. do 21 965 egz.
Największy spadek, wynoszący 27,41 proc., zanotował „Women’s Health” (Motor-Presse Polska). Jego średni wynik wyniósł 50 355 egz. W zestawieniu spadł on z 5. lokaty na 9.
We wrześniu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Twojego Stylu”, wyniosła 192 761 egz., po spadku o 6,82 proc. Na drugiej pozycji znalazło się „Avanti” (114 471 egz., do góry o 21,35 proc.), które przed rokiem było czwarte. Podium uzupełnia „Uroda Życia” (Edipresse Polska; 100 421 egz., w dół o 9,11 proc.), będąca rok wcześniej na 2. pozycji.
Również i tutaj najwięcej zyskał „Shape”, którego wynik zwiększył się o 23,15 proc. do 26 868 egz.
Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Be Active. Dietetyka & Fitness” (Edipresse Polska) - było to 49,33 proc. do 38 594 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej kupowany w I-III kwartale. „Shape” z największym wzrostem