„Więcej świata” - nowy magazyn „Gazety Wyborczej” dostępny raz w miesiącu. Wzrost ceny do 4,99 zł
We wtorek 22 maja br. wraz z „Gazetą Wyborczą” (Agora) ukazał się pierwszy numer magazynu „Więcej świata”, który przygotowano dla czytelników zainteresowanych informacjami z zagranicy. Dodatek przedstawia teksty m.in. wiodących europejskich dzienników zrzeszonych w sojuszu Leading European Newspaper Alliance (LENA). W związku z tym zmieni się cena dziennika - rośnie z 2,99 zł do 4,90 zł.
Pod koniec kwietnia br. "Gazeta Wyborcza" przystąpiła do klubu prasowego LENA i m.in. dzięki tej współpracy stworzyła nowy serwis Wyborcza.pl/wiecejswiata. Od 22 maja br. treści te będą dostępne także w tradycyjnej formie - jako magazyn "Więcej świata" będą ukazywać się z "Gazetą Wyborczą" raz w miesiącu, we wtorki.
- Czytelnicy "Gazety Wyborczej", co wynika z badań czytelnictwa i listów do redakcji, chcą więcej informacji o świecie, polityce europejskiej oraz globalnych procesach społecznych i ekonomicznych. Trudno wyobrazić sobie ciekawsze oczekiwania wobec redakcji. Czytelnicy chcą więcej świata, więc nasza odpowiedź jest prosta - "Więcej świata", w wydaniach papierowych i cyfrowych - komentuje zmianę Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej".
Na 24 stronach wydania "Więcej świata" czytelnicy znajdą teksty od redakcji "Gazety Wyborczej", artykuły z dużych europejskich mediów (członków LENA) oraz teksty z "The Wall Street Journal", z którym "Gazeta Wyborcza" współpracuje od 2017 r. Publikacje będą dotyczyły rozmaitych zagadnień - od technologii, poprzez tematy społeczne i polityczne, po rozmowy z gwiazdami kina.
Redaktorem naczelnym magazynu jest Mariusz Kania, odpowiedzialny także za serwis Więcej świata działający na Wyborcza.pl.
Od wtorku zmieni się cena dziennika - wydania "Gazety Wyborczej" z magazynem "Więcej świata" będą kosztować 4,99 zł (poprzednio 2,99 zł).
Ukazanie się magazynu wspiera kampania promocyjna: autopromocja na łamach "Gazety Wyborczej" i na serwisie Wyborcza.pl, promocja w internecie oraz w radiu (TOK FM).
„Gazeta Wyborcza” to pierwsza redakcja z Polski, która dołączyła do grona założycieli LENA - są nimi „Die Welt”, „El País”, „La Repubblica”, „Le Figaro”, „Le Soir”, „Tages-Anzeiger” i „Tribune de Genève”.
W 2017 r. „Gazeta Wyborcza” została partnerem francusko-niemieckiej telewizji Arte, niemieckiej telewizji RBB, europejskiego portalu newsowego EURACTIV i firmy Google oraz nawiązała współpracę z „The Wall Street Journal”. W ramach tego ostatniego procesu polscy czytelnicy mogą wykupić dostęp do cyfrowych treści „WSJ”, a na łamach „GW” i Wyborcza.pl publikowane są tłumaczenie wybranych artykułów z „WSJ”.
Według danych ZKDP w lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 98 192 egz., o 18 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: „Więcej świata” - nowy magazyn „Gazety Wyborczej” dostępny raz w miesiącu. Wzrost ceny do 4,99 zł