Właściciel Mango TV bez 10 proc. wpływów i 159 pracowników, a z 26 mln zł straty
W ub.r. zajmująca się głównie telesprzedażą spółka Studio Moderna Polska, do połowy ub.r. nadająca kanał Mango TV, zanotowała spadek przychodów o 10,5 proc. do 102,64 mln zł, a jej strata netto zmniejszyła się z 30,4 do 26,29 mln zł. Firma zamknęła 28 sklepów stacjonarnych i obniżyła zatrudnienie o 159 etatów.
Spadek wpływów Studio Moderna Polska wynika przede wszystkim ze zmniejszenia się przychodów ze sprzedaży detalicznej z 23,17 do 8,74 mln zł. Jest to związane z mocnym ograniczeniem przez firmę sieci sklepów stacjonarnych: na początku ub.r. działały 34 (w okresie lockdownów musiały być zamknięte), a na koniec roku już tylko sześć.
Z kolei przychody firmy ze sprzedaży wysyłkowej i hurtowej zwiększyły się z 86,29 do 86,92 mln zł, z usług kurierskich zmalały z 4,78 do 4,26 mln zł, a pozostałe wpływy sprzedażowe poszły w górę z 427,2 tys. zł do 2,72 mln zł.
Koniec stacji Mango TV
Z końcem lipca ub.r. Studio Moderna Polska zdecydowało się zamknąć kanał z telesprzedażą Mango TV, kupiony od grupy TVN trzy lata wcześniej. Uzasadnia to nierentownością stacji. W sprawozdaniu dodano, że w TVN7 bloki telesprzedażowe przesunięto z godz. 10-11:30 na 6-7:30, co przełożyło się na spadek wpływów.
Za emisję Mango TV odpowiadała spółka zależna Mango-Media. W ub.r. jej przychody zmalały z 7,31 do 4,82 mln zł, a strata netto - z 1,42 do 1,25 mln zł. W związku z zamknięciem kanału w br. spółka ma połączyć się ze Studio Moderna Polska.
- Z drugiej strony widzimy wzrost przychodów w kanale wholesale, co związane jest z rozpoczęciem współpracy z siecią handlową Biedronka oraz na call center (telemarketing) z uwagi na lepsze zarzadzanie baza danych oraz wzrost produktywności agentów call center - zaznaczono w raporcie Studio Moderna Polska.
Ubyło 159 etatów
Koszty operacyjne Studio Moderna Polska zmniejszyły się o 10,9 proc. do 121,33 mln zł, przy czym wartość sprzedanych towarów i materiałów wzrosła z 56,72 do 58,21 mln zł.
Nakłady na usługi obce poszły w dół z 48,61 do 38,4 mln zł, na wynagrodzenia - z 21,38 do 16,41 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 3,45 do 2,61 mln zł.
Na koniec ub.r. firma zatrudniała, w przeliczeniu na pełen etat, 137 pracowników umysłowych. Rok do roku średnioroczne zatrudnienie spadło o 159 etatów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z kolei pozostałe koszty operacyjne wzrosły z 4,24 do 6,54 mln zł, a pozostałe wpływy operacyjne - z 1,33 do 2,56 mln zł. Przychody finansowe skurczyły się z 2,05 mln zł do 13 tys. zł, a koszty finansowe - z 8,09 do 3,63 mln zł.
Właściciel gwarantuje dalsze finansowanie
Wyniki rentowności firmy nieco się poprawiły, przy czym nadal są mocno na minusie. Strata sprzedażowa zmalała z 21,45 do 18,69 mln zł, strata operacyjna - z 24,35 do 22,67 mln zł, a strata brutto i netto - z 30,4 do 26,29 mln zł.
Na koniec ub.r. firma miała w kasie i na rachunkach 2,56 mln zł, wobec 4,28 mln zł rok wcześniej.
Jedynym udziałowcem Studio Moderna Polska jest holenderska spółka Studio Moderna Holdings Investments. 7 lipca w liście zapewniła je, że przez nadchodzące 12 miesięcy zapewni jej wsparcia finansowego niezbędnego do kontynuowania działalności.
Spółka oczekuje, że w br. poprawi swoje wyniki finansowe dzięki dalszej redukcji kosztów, wzrostowi przychodów z e-commerce oraz zamknięciu nierentownych projektów.
Dołącz do dyskusji: Właściciel Mango TV bez 10 proc. wpływów i 159 pracowników, a z 26 mln zł straty