„Wprost” poniżej 50 tys. egz., tracą też „GN”, „Polityka” i „Newsweek”
W marcu br. wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Do Rzeczy”, „Wprost” i „W Sieci”. Liderem pozostał „Gość Niedzielny”, a druga była „Polityka”, która na trzecie miejsce zepchnęła „Newsweek”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w marcu 2014 roku wyniosła 149 944 egz., czyli o 6,54 proc. mniej niż rok wcześniej. Tytuł ten pozostaje najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii.
Drugą pozycję zajęła „Polityka” (Polityka), która awansowała z trzeciej lokaty, mimo spadku o 6,57 proc. Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 120 291 egz. Tytuł ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.
Większy spadek wynoszący 11,71 proc. zanotował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który spadł z miejsca drugiego na trzecie, notując wynik sprzedażowy na poziomie 116 705 egz. „Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 81 329 egz. po spadku o 21,74 proc (tytuł ten w ciągu roku zdrożał z 3,90 zł do 5,90 zł).
O wiele więcej, bo aż 37,05 proc. stracił jednak będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), notujący największy spadek w zestawieniu. W marcu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 64 459 egz. Tytuł ten w marcu br. kosztował 4,95 zł, o 1 zł więcej niż rok wcześniej.
>>> Tomasz Lis o pozwie „Wprost”: to występ kabaretowy
Drugi największy spadek zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 30,46 proc. i wyniosła już tylko 47 189 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 1 zł tańszy.
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
200123 |
149944 |
149944 |
210310 |
161441 |
160437 |
Polityka |
172733 |
120321 |
120291 |
185750 |
128754 |
128754 |
Newsweek Polska |
175950 |
116705 |
116705 |
207413 |
140339 |
132189 |
Sieci |
171972 |
81329 |
81329 |
213725 |
103937 |
103927 |
Tygodnik Do Rzeczy |
153194 |
73384 |
64459 |
211250 |
111892 |
102392 |
Wprost |
123749 |
117638 |
47189 |
158000 |
139045 |
67854 |
Gazeta Polska |
128257 |
43473 |
42809 |
135406 |
61415 |
60655 |
Przegląd |
51000 |
18374 |
18374 |
60900 |
19296 |
19296 |
Tygodnik Powszechny |
34200 |
16482 |
16074 |
38600 |
23933 |
21129 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
490116 |
306973 |
306973 |
493743 |
334318 |
334318 |
Dołącz do dyskusji: „Wprost” poniżej 50 tys. egz., tracą też „GN”, „Polityka” i „Newsweek”