Influencerka Julia Żugaj wyróżnia się w influencerskim światku. Stroni od skandali, "dram", afer, a nawet jeśli przytrafi się jakaś "krzywa akcja", to przeprasza. - Widzę, że Julia konsekwentnie buduje swoją karierę, co sprawia, że to marki muszą walczyć o jej uwagę. Tak jak wielu influencerów o podobnej skali, może wybierać tylko największe brandy lub rozwijać własne projekty biznesowe - ocenia potencjał influencerki Paulina Stępień, CEO AP Communication.
Julia Żugaj na samym TikToku ma 3,8 mln obserwujących, na Instagramie 1,3 mln, a na YouTube ma 556 tys. subskrybentów.
Choć swoją medialną karierę buduje już co najmniej od kilku lat, to dopiero teraz wskakuje do „pierwszej ligi” influencerek. A to za sprawą „Tańca z gwiazdami”, którego uczestniczką została właśnie 24-latka. Na parkiecie zadebituje w niedzielę, gdy Polsat pokaże piewszy odcinek nowej edycji widowiska.
Julia Żugaj wyrasta z Team X
Swoją karierę Żugaj zbudowała w Team X, grupie młodych influencerów, dziś okrytej ponura sławą związaną z aferą Pandora Gate. Po rozstaniu z Teamem X Żugaj kontynuuje woją karierę nie tylko jako twórczyni internetowa, ale i wokalistka – ma na koncie kilka singli cieszących się popularnością wśród jej młodych fanów.
Już w 2019 roku influencerka zyskała już pierwsze kontrakty reklamowe (LG, Always). Jednak w mediach ogólnopolskich szerzej zasłynęła w marcu br. za sprawą „afery o pozdrowienia”. O co chodziło? Influencerka miała złamać własne zasady pozdrowień z obozów dla swoich fanów. Do sieci trafiło nagranie, na którym Julia Żugaj pozdrowiła fankę, która była nieobecna na jej obozie. To wywołało wielką burzę w fandomie „żugajek”, z której potem musiała się tłumaczyć w mediach.
„Nagranie, które pewnie większość ludzi zobaczyła, trwało dosłownie 30 sekund. Ten TikTok z meet&greet to były dedykowane zajęcia tylko pod zdjęcia” – powiedziała influencerka Plejadzie.
Kolejną falę zainteresowania przyniósł twórczyni… Robert Lewandowski. Snajper reprezentacji Polski dostał na konferencji przedmeczowej pytanie z „Faktu”. „Robert, ostatnio Twoja forma wyraźnie zwyżkuje. Chciałbym się zapytać, czy ma to jakiś związek ze spotkaniem z Julią Żugaj i czy po tym spotkaniu zostałeś żugajką”? Lewandowski tyko się zaśmiał, a pół Polski zaczęło pytać o to, kim jest ta młoda dziewczyna. Pytanie nawiązywało zapewne do kampanii reklamowej sponsora reprezentacji, której twarzą została właśnie Julia Żugaj.
Zobacz: Popularna aktorka w „Tańcu z Gwiazdami”. Gra w hitowym serialu konkurencji
„Wizerunek skrupulatnie budowany”
Co sprawia, że Julia Żugaj wyróżnia się na tle innych influencerów?
– Przede wszystkim jest autentyczna i potrafi nawiązywać bliski kontakt ze swoimi obserwatorami. Pozytywna, pełna energii osobowość przyciągają młodych ludzi, którzy mogą się z nią utożsamiać. Nie jest powiązana z żadnymi skandalami medialnymi czy federacjami freak fightów – jak jej koledzy z Team X – wyjaśnia dla portalu Wirtualnemedia.pl Paulina Stępień, Co-CEO agencji PR, AP Communication. – Młodzi ludzi są też bowiem już zmęczeni influencerami, którzy są „odklejeni od rzeczywistości” i nie podzielają ich wartość. I myślę, że właśnie tak skrupulatnie budowany wizerunek doprowadził ją do Tańca z Gwiazdami, który tylko zwiększy jej popularność – dodaje ekspertka.
– Jej fenomen wynika z faktu, że twórczyni nie stara się na siłę docierać do wszystkich i nagrywać materiałów, które spodobają się ludziom z każdej grupy wiekowej, ale skupiła się na określonych odbiorcach. Dzięki temu podejmuje działania, które lojalizują tę grupę, a grono “Żugajek” jest aktywne i zaangażowane w jej twórczość – wyjaśnia popularność młodej gwiazdy Angelika Wysocka-Zaręba, marketing managerka z agencji LifeTube.
Zdaniem ekspertki, kluczem do zrozumienia kariery Julii Żugaj jest konsekwencja w działaniu.
– Myślę, że jej popularność to idealny dowód na to, że znając dobrze swoich odbiorców, twórca jest w stanie bardziej świadomie kierować swoją karierą. Julia Żugaj jest przykładem twórczyni, która ma swój styl i osobowość i idzie cały czas obraną przez siebie drogą. To niby prosty przepis na sukces, ale niekoniecznie z powodzeniem stosowany przez wszystkich w tej branży. Dziś obserwujemy coraz więcej influencerów, którzy chcą się przypodobać wszystkim, a zwłaszcza markom, co paradoksalnie zmniejsza ich skuteczność i wiarygodność – mówi nam Angelika Wysocka-Zaręba.
Zobacz: Ibisz, Margaret, Żugaj, Blowek i Janiak w kampanii OLX
Silna marka osobista Żugaj
Paulina Stępień zwraca uwagę, że już teraz Żugaj ma silny personalny brand, a to mocna karta w negocjacjach z reklamodawcami.
– Widzę, że Julia konsekwentnie buduje swoją karierę, co sprawia, że to marki muszą walczyć o jej uwagę. Tak jak wielu influencerów o podobnej skali, może wybierać tylko największe brandy lub rozwijać własne projekty biznesowe. W konsekwencji, mniejsze marki mogą mieć trudności z nawiązaniem współpracy, jeśli ich oferta nie będzie spójna z jej wizerunkiem i celami zawodowymi – analizuje dla Wirtualnemedia.pl założycielka agencji AP Communication.
W ocenie Angeliki Wysockiej-Zaręby, w rozmowie o potencjale marketingowym Julii Żugaj nie można pominąć tego, w jaki sposób podchodzi do kwestii odpowiedzialności za swoją bardzo młodą bądź co bądź widownię. To również świadome decyzje.
– Według mnie Julia Żugaj od początku działalności w sieci bardzo świadomie podchodzi do tematu swojej kariery i rozwoju. Już na początku określiła swoją grupę docelową, co pozwala jej tworzyć bardziej dopasowane do niej treści i produkty. Ma również świadomość, że bycie idolką młodszej widowni niesie za sobą dużą odpowiedzialność. Widać, że w swojej działalności słusznie unika kontrowersji i stara się dawać dzieciom i nastolatkom dobry przykład – komentuje dla Wirtualnemedia.pl marketing managerka z LifeTube.