Reklama 2024-10-17
1

Kaufland kampanią zachęca, by nie marnować żywności

Kaufland wystartował z kampanią „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Można ją zobaczyć m.in. w internecie oraz gazetkach promocyjnych sieci. Inicjatywa ta ma na celu zwrócić uwagę Polek i Polaków na problem marnowania żywności. 

Akcja jest częścią strategii działań podejmowanych przez sieć w duchu zero waste, która obejmuje m.in. współpracę z Bankami Żywności, doskonalenie procesów w sklepach i łańcuchu logistycznym, a także działania edukacyjne w szkołach

Kampania jest odpowiedzią sieci Kaufland na wciąż bardzo aktualny i poważny problem marnowania żywności – szacuje się, że co roku w Polsce na wysypiskach ląduje nawet 18 milionów talerzy z posiłkami. To aż dziewięć milionów ton zmarnowanej żywności.  

Akcja jest widoczna m.in. w gazetce promocyjnej online oraz w  kanałach społecznościowych sieci. W postach oraz w spotach towarzyszących kampanii na Facebooku, LinkedInie, Instagramie oraz TikToku Kaufland przekazuje informacje kluczowe do zrozumienia problemu i jego skali, ale też zachęca do wspólnego podjęcia konkretnych działań.  

– Ograniczenie marnowania żywności to jeden z siedemnastu priorytetowych celów ONZ, ale także jeden z kluczowych elementów strategii zrównoważonego rozwoju naszej sieci. Doroczna kampania to natomiast tylko jeden z przykładów działań w duchu zero waste, jakie podejmujemy w Kaufland – mówi Agnieszka Kotlińska, starszy specjalista ds. corporate affairs w Kaufland Polska. – Nie ograniczamy się przy tym do edukacji konsumentów, ale również modyfikujemy nasze wewnętrzne procesy tak, aby zminimalizować straty żywności w łańcuchu logistycznym oraz w marketach. Współpracujemy również z organizacjami trzeciego sektora, Federacją Polskich Banków Żywności, Caritas Polska oraz Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta, którym przekazujemy żywność z krótkim terminem przydatności do spożycia.

Rozwiązania zapobiegające marnowaniu żywności 

W sklepach Kaufland funkcjonuje zautomatyzowany system gospodarki towarowej, dzięki któremu w automatyczny sposób można oszacować ilość towaru i dostosować wielkość zamówienia z centrum dystrybucji do zapotrzebowania danego marketu. Sieć optymalizuje także swoje procesy logistyczne – w ubiegłym roku detalista wprowadził specjalne jednostki paletowe tzw. Kaufland Klapp-Palette, które zapobiegają uszkodzeniom towaru. Natomiast w marketach w piekarniach na krótko przed zamknięciem sklepu wypiekane są wyłącznie artykuły podstawowe i promocyjne. 

W sklepach kontrolowane są również daty minimalnej trwałości i terminy przydatności do spożycia produktów – w przypadku ich zbliżającego się upływu ceny artykułów zostają obniżone. Aby zwrócić uwagę klientów na te wciąż dobre, a dodatkowo korzystne cenowo produkty, Kaufland wprowadził we wszystkich sklepach przyciągające uwagę, zielone pudełka z napisem „Marnowanie? Nie mam w planie!”.  Sukcesem zakończył się realizowany w tym roku w szkołach autorski program edukacyjny „Eko od dziecka – nie marnuję”, w trakcie którego wolontariusze – pracownicy sieci Kaufland, pokazywali uczniom podstawówek, jak nie marnować żywności.  

 

Autor: bg

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas