Liderzy czołowych firm działających w Polsce wybrali najważniejsze wartości, które powinny przyświecać wszystkim organizacjom wdrażającym aspekty ESG i unijnej taksonomii w swoje działania. Podczas Okrągłego Stołu SAR, zorganizowanego w ramach inicjatywy GoESGbySAR, uczestnicy podpisali deklarację dotyczącą stałego przestrzegania takich standardów jak uczciwość, szacunek do praw człowieka, odpowiedzialność, sprawiedliwość oraz transparentność.
- Rozpoczynanie rozmowy o wartościach jest zawsze niezwykle trudne, zwłaszcza w branży, w której ludzie bardzo ciężko pracują. Ponoszą odpowiedzialność za firmę, pracowników, podwykonawców – i na koniec za wynik biznesowy. Jeśli ciężko pracują, to mają też powód, żeby powiedzieć: „Nie mam czasu!”. Chcemy wykorzystać moment rozmawiania o standardach ESG, żeby sprawdzić, czy istnieje szansa na zmianę standardów zarządzania ludźmi i relacjami z klientami, dostawcami i pracownikami, które w branży komunikacji marketingowej wymagają poważnych zmian - mówiła Joanna Malinowska-Parzydło, liderka opinii w świecie zarządzania, ekspertka od przywództwa, która wspierała SAR w budowaniu projektu GoSocial i GoESG.
W trakcie wydarzenia organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR we współpracy z IAA Poland, OFBOR, POR, Polską Radę Biznesu, IAB Polska, Krajową Izbą Gospodarczą oraz PSML, szczególny nacisk położono na odpowiedzialne przywództwo, które odgrywa kluczową rolę w skutecznym wdrażaniu wartości zgodnych z zasadami ESG.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Na pierwszej otwartej po lockdownie edycji festiwalu Cannes Lions byliśmy świadkami zachwycającej inicjatywy. Wszystkie Globalne Holdingi Komunikacyjne oraz stowarzyszenia światowe podpisały na scenie porozumienie w sprawie dekarbonizacji branży Ad Net Zero. Po powrocie do Polski zdecydowaliśmy się na podjęcie tego tematu uwzględniając nie tylko lierkę E - Enviroment, ale też całą triadę ESG. Tak powstał projekt Go ESG w obrębie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Grupa S realizuje działania związane z odpowiedzialnym przywództwem - powiedziała Anna Zimecka, współtwórczyni projektu, odpowiedzialna za pracę Grupy S.
- Wartości wypracowane w grupie S znajdą swoje odbicie w pracach pozostałych grup, w ramach których działamy – czyli grupie E i G, gdyż w dzisiejszych czasach biznes i zarządzanie markami musi być oparte o uniwersalne, jasne dla wszystkich wartości – powiedział Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR, pomysłodawca zadań, odpowiedzialny za prace podzespołów E i G w ramach projektu GoESG.
- Uczciwość, prawa człowieka, odpowiedzialność, sprawiedliwość oraz transparentność to kwestie zgodne z duchem zrównoważonego rozwoju każdego biznesu. Na gruncie prawnym mają one swoją bezpośrednią emanację w tzw. minimalnych gwarancjach zapisanych w unijnej taksonomii. Mówią one właśnie o należytej staranności w obszarze praw człowieka, w tym praw pracowniczych, praktyk antykorupcyjnych, przeciwdziałaniu nieuczciwej konkurencji i przestrzeganiu przepisów prawa podatkowego – podsumowuje Aleksandra Majda, vice president ESG Impact Network i założycielka Go Green.
Przedstawiciele firm uczestniczący w wydarzeniu podpisali deklarację, zobowiązując się do stałego przestrzegania wartości takich jak uczciwość, szacunek do praw człowieka, odpowiedzialność, sprawiedliwość oraz transparentność.