Mediaboard, firma specjalizująca się w monitoringu mediów, wchodzi na polski rynek – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Spółką pokieruje Marcin Szczupak, przez wiele lat związany z PSMM Monitoring&More.
Mediaboard to założona w czeskiej Pradze przez Tomasa Bergera platforma PR „all-in-one”. Oferuje m.in. monitoring mediów tradycyjnych i społecznościowych (telewizja, prasa, radio, internet plus social media), ale także wirtualne biura prasowe i narzędzia do e-mailingu i wysyłki komunikatów prasowych.
– Oferujemy nie tylko monitoring, ale także zaawansowane narzędzie do analizy, wszystko na jednej platformie. Jako Mediaboard posiadamy szeroki wachlarz kompetencji, rozwiązań i dopasowanych do nich funkcji, szytych w zasadzie na potrzeby każdego klienta. Wiele z nich nawet dla mnie - doświadczonego eksperta - było zaskoczeniem podczas pierwszych rozmów z Tomasem o wejściu na polski rynek – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Szczupak, prezes Mediaboard Polska.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Nowy gracz zaoferuje kompleksowe usługi monitoringu mediów oraz komplementarne rozwiązania do zarządzania komunikacją i PR-em marek. Klienci otrzymają dostęp do danych mediowych, zarządzania kontaktami z dziennikarzami (w tym rozwiązania medialist czy mailing), będą mogli też samodzielnie założyć wirtualne biuro prasowe oraz samodzielnie lub ze wsparciem dedykowanego analityka zarządzać całym systemem medialnym marki.
Firma prowadzi na polskim rynku działalność operacyjną od lipca bieżącego roku. Oficjalnie na rynek wchodzi od września.
Mediaboard już na czterech europejskich rynkach
Do tej pory Mediaboard działał w Czechach, Słowacji i Chorwacji. Polska będzie czwartym i największym w regionie rynkiem, na którym zadebiutuje.
– Jesteśmy najczęściej używanym narzędziem do monitoringu mediów w Czechach i na Słowacji, naturalnym krokiem dla nas była ekspansja na nowe rynki, takie jak Polska i Chorwacja. Posiadamy klientów, którym świadczymy usługi globalnego monitoringu mediów - wśród nich jest wiele międzynarodowych marek. Polska to dla nas kolejny strategiczny rynek, a wejście na niego jest konsekwentnym krokiem w realizacji naszej misji, którą jest osiągnięcie pozycji lidera monitoringu mediów w Europie – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Szczupak.
Monitoring mediów oferowany przez Mediaboard Polska obejmie nie tylko polskie, ale i zagraniczne media.
– Polska pełni rolę siedziby regionalnej dla wielu firmy z Europy Środkowo-Wschodniej. My również będziemy stąd obsługiwać całe CEE. Jesteśmy świadomi, że polski rynek jest wymagający i konkurencyjny, proces wejścia na niego został skrupulatnie przygotowany, z uwzględnieniem wymagań firm na nim działających. Od początku podeszliśmy do całego procesu z dużym szacunkiem, ale jednocześnie przekonaniem, że nasz innowacyjny pomysł na obsługę medialną spotka się z pozytywnym odbiorem i trafi w zapotrzebowanie nie tylko biznesu, ale również sektora publicznego czy sportowego – wyjaśnia CEO Mediaboard Polska.
– Mediaboard działa globalnie, a nasze siedziby w Czechach, na Słowacji, w Chorwacji i Polsce pozwalają nam świadczyć usługi na całym świecie. Dzięki temu nasi klienci mają dostęp do monitoringu mediów zarówno na rynkach lokalnym, jak i międzynarodowym, co jest kluczowe dla firm o zasięgu globalnym – dodaje Tomas Berger, CEO Grupy Mediaboard.
Zobacz: Spółka przejęta przez IMM podnosi ceny za monitoring mediów. W branży wrze
Marcin Szczupak wiele lat w branży monitoringu mediów
Marcin Szczupak współtworzył pierwszą w Polsce agencję specjalizującą się w analizie mediów – Press-Service Monitoring Mediów (dziś PSMM Monitoring&More). Z firmą łącznie był związany przez 17 lat, z czego ponad dwa na kluczowym stanowisku new business&research directora. Rozstał się z agencją w połowie tego roku.
Szczupak jako specjalista w zakresie badań mediów, pracował nad projektami dla kilkuset korporacji międzynarodowych, ministerstw, urzędów, agencji marketingowych i PR. Występuje jako ekspert w projektach mających na celu opracowanie standardów kompetencji zawodowych. Brał udział w tworzeniu standardów dla takich zawodów jak analityk informacji i raportów medialnych, analityk ruchu na stronach internetowych, broker informacji (researcher), menedżer zawartości serwisów internetowych oraz specjalista zarządzania informacją.
Marcin Szczupak to także wykładowca akademicki, współpracujący z takimi uczelniami jak Uniwersytet Jagielloński, Collegium Da Vinci, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz Wyższa Szkoła Bankowa.
Absolwent Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu, gdzie ukończył kierunek public relations, oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu na kierunku zarządzanie i marketing.
Na rynku monitoringu mediów w Polsce w ostatnich miesiącach doszło do kilku przejęć przez Instytut Monitorowania Mediów. Grupa w styczniu tego roku przejęła konkurencyjny Newspoint, krótko potem nabyła kontrolny pakiet udziałów w konkurencyjnych PSMM Monitoring & More i w Newton Media Polska. Tym samym na rynku monitoringu mediów tradycyjnych (telewizja, radio, prasa) Grupa IMM stała się firmą dominującą.