Z początkiem sierpnia br., marka Żubr (Kompania Piwowarska) rozpoczyna szóstą edycję kampanii społecznej pod hasłem „Mordka się cieszy na widok Żubra". W akcję zaangażował się aktor Janusz Chabior.
Marka Żubr od wielu lat realizuje kampanię „Żubr wspiera zagrożone gatunki", której celem jest ochrona zwierząt i edukowanie społeczeństwa na temat ich roli w zachowaniu przyszłości polskiej przyrody. Od 2019 roku, poprzez Fundusz Żubra, marka wspomaga działania związane z ochroną środowiska, podejmowane przez organizacje ekologiczne, instytucje państwowe i naukowe.
Szóstą edycję kampanii, marka Żubr, dedykuje również dzikim zwierzętom oraz unikatowym przyrodniczo miejscom. W ramach corocznej kampanii społecznej, ikoniczny żubr znika z opakowań, ustępując miejsca zwierzętom zagrożonym. W tym roku są to: ryś, niedźwiedź, wilk i sóweczka.
- Kampanię promują cztery 10-sekundowe spoty wideo, w których główną rolę odgrywają zwierzęta widoczne na butelkach i puszkach Żubra. Ich radosne pyski, mordki, paszcze i dzioby symbolizują poczucie bezpieczeństwa, które zapewnia Strażnik Puszczy. Hasło „Mordka się cieszy na widok Żubra” odnosi się do działań Funduszu Żubra, który przeznaczył 1 milion złotych na działania na rzecz ochrony przyrody i gatunków zagrożonych, w tym na zwiększenie obszaru Biebrzańskiego Parku Narodowego – mówi Michał Szczerba, brand manager Żubr.
Kampania „Mordka się cieszy na widok Żubra” będzie promowana w telewizji, mediach społecznościowych, a także poprzez współpracę z przyjaciółmi marki Żubr, do których dołączył Janusz Chabior – współpraca z artystą odbyła się za pośrednictwem Stars4Brands. Kampanię PR i digital przygotowała Agencja Huta 19 im. Joachima Fersengelda, planowanie i zakup mediów zostało przeprowadzone przez Agencję Mediową Zenith, kreację spotu stworzyło PZL, produkcję filmu zrealizowało Moon Films, postprodukcję przeprowadziło Platige, udźwiękowienie – Juice.