Pod hasłem „Nie pomagaj się okraść” ruszyła kampania Związku Banków Polskich z misją edukowania klientów na temat współodpowiedzialności za bezpieczeństwo ich własnych finansów. Niezależnie od skomplikowanych systemów bankowych zabezpieczeń, ostateczna decyzja o udostępnieniu danych osobom trzecim leży po stronie ich właściciela. Za pomysł i realizację kampanii odpowiada Molecular Creative.
Ogólnopolska kampania informacyjna Związku Banków Polskich pod hasłem „Nie pomagaj się okraść” ma na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat możliwych form wyłudzeń danych osobowych, haseł czy numerów zabezpieczających konta bankowe. W ramach kampanii ZBP ma trafić do szerokiego grona odbiorców poprzez serię niekonwencjonalnych spotów informacyjnych, których emisja zaplanowana jest na nadchodzące trzy miesiące, w kanałach digitalowych, mediach społecznościowych oraz w telewizji, obejmujące 30, 15 i 10 sekundowe klipy wideo.
Edukacja klientów polskich banków przybrała formę serii spotów ostrzegawczych przed potencjalnymi sytuacjami, w których cyberprzestępcy, korzystając z różnorodnych socjotechnik wyłudzają cenne dane. Dodatkowo, kampania odsyła zainteresowanych do dedykowanej strony internetowej – www.bankiwpolsce.pl, gdzie można znaleźć praktyczne porady dotyczące ochrony danych osobowych, stosowania bezpiecznych haseł oraz unikania oszustw, takich jak phishing. Strona zawiera także quiz, który pozwala sprawdzić swoją wiedzę na temat cyberzagrożeń, oraz opisuje typowe metody działania cyberprzestępców.
Przetarg na projekt kampanii ZBP wygrała agencja Molecular Creative – za kreację odpowiadają Janka Szwykowska i Bartek Klimaszewski, spoty wyreżyserował Mikołaj Sadowski, a za produkcję i dystrybucję w mediach odpowiadały kolejno Neverest oraz Initiative (IPG Mediabrands).