PZPN nie zerwał umowy sponsorskiej z Leroy Merlin
Polski Związek Piłki Nożnej na razie nie podjął decyzji co do dalszej współpracy z francuską siecią sklepów Leroy Merlin, która jest mocno krytykowana, ponieważ nie wycofała się z Rosji. Leroy Merlin jest sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski od prawie 6 lat, obecna umowa obowiązuje do końca br.
Leroy Merlin jest od ponad tygodnia mocno krytykowane, ponieważ francuska centrala koncernu zdecydowała, że będzie on dalej prowadził działalność w Rosji. Co więcej, firma w komunikacie do tamtejszych partnerów handlowych stwierdziła, że „w obliczu wycofania się firm o podobnym profilu sieć jest w stanie zwiększyć dostawy i rozszerzyć asortyment”.
Na początku minionego tygodnia współpracę reklamową z Leroy Merlin, rozpoczętą w połowie stycznia br., zakończył youtube’owy Kanał Sportowy. Natomiast w zeszły piątek architekt i projektant wnętrz Krzysztof Miruć, znany m.in. z programów HGTV, poinformował, że zawiesza współpracę z Leroy Merlin, równocześnie stacja HGTV zdecydowała, że w najbliższym czasie nie będzie emitować programów sponsorowanych przez tę firmę.
PZPN bez decyzji ws. umowy sponsorskiej z Leroy Merlin
Od drugiej połowy 2016 roku Leroy Merlin jest jednym ze sponsorów piłkarskiej reprezentacji Polski, w sierpniu 2017 roku umowę przedłużono do końca 2022 roku (tegoroczne mistrzostwa świata wyjątkowo odbędą się w listopadzie i grudniu).
Polski Związek Piłki Nożnej nie przekazał na razie żadnych informacji na temat współpracy z Leroy Merlin, na co zwracają uwagę w social media m.in. niektórzy dziennikarze. - Wg moich informacji w @pzpn_pl od chwili informacji o decyzji sponsora trwają intensywne prace nad rozwiązaniem tej sprawy - i umowy. Tylko, że jest dużo prawnych kwestii które powodują, że może to potrwać - podał na Twitterze we wtorek w zeszłym tygodniu dziennikarz TVP Sport Maciej Iwański.
Biuro prasowe polskiego oddziału Leroy Merlin nie odpowiedziało na pytania portalu Wirtualnemedia.pl w tej sprawie.
Wg moich informacji w @pzpn_pl od chwili informacji o decyzji sponsora trwają intensywne prace nad rozwiązaniem tej sprawy - i umowy. Tylko, że jest dużo prawnych kwestii które powodują, że może to potrwać. https://t.co/af0rVX7p1u
— Maciej Iwański (@IwanskiMaciej) March 15, 2022
Nasza reprezentacja w pierwszej fazie baraży o awans na mundial miała zagrać przeciw reprezentacji Rosji. PZPN już kilka dni po rozpoczęciu ataku militarnego Rosji na Ukrainę zapowiedział, że wspólnie z naszą reprezentacją zdecydowano, że nie zagramy przeciw rosyjskiej drużynie, także jeśli mecz miałby zostać rozegrany na neutralnym terenie i bez rosyjskiego hymnu.
Ostatecznie światowa federacja piłkarska FIFA 8 marca wykluczyła Rosję z baraży, a 18 w zeszły piątek Trybunał Arbitrażowy ds. Sportu w Lozannie odrzucił wniosek rosyjskiej federacji o zawieszenie tej decyzji.
Leroy Merlin widoczny przy meczach reprezentacji
Na 24 marca, gdy nasza reprezentacja miała zagrać z Rosją, PZPN zakontraktował mecz towarzyszki na wyjeździe ze Szkocją. Natomiast we wtorek 29 marca Polska w drugiej fazie baraży zagra ze zwycięzcą meczu Szwecja - Czechy.
Leroy Merlin jako sponsor ma szereg ustalonych form prezentacji jego logo przy okazji meczów reprezentacji, m.in. na ściankach, przed którymi zawodnicy i trener udzielają wypowiedzi oraz na bandach wokół boiska. W poniedziałek logo marki było widoczne na ściance podczas konferencji prasowej Czesława Michniewicza, trenera naszej drużyny.
W zeszły weekend centrala Leroy Merlin odłączyła od komunikacji korporacyjnej ukraiński oddział. "Jesteśmy po prostu załamani takimi działaniami Grupy" - skomentowała Liudmyla Dziuba, szefowa HR w Leroy Merlin Ukraine.
Dołącz do dyskusji: PZPN nie zerwał umowy sponsorskiej z Leroy Merlin