Marzena Rogalska po kampanii Biedronki wróci do TVP2. "Maciej Kurzajewski i PKO BP to akcja społeczna"
Marzena Rogalska poinformowała dyrekcję TVP2 o swoim udziale w reklamach Biedronki i wspólnie podjęto decyzję, że w czasie trwania kampanii nie będzie prowadzić „Pytania na śniadanie”, ale wróci do programu jakiś czas po zakończeniu akcji.
W poniedziałek biuro prasowe TVP poinformowało portal Wirtualnemedia.pl, że Marzena Rogalska z uwagi na udział w kampanii reklamowej sklepów Biedronka została odsunięta przez dyrektora TVP2 od prowadzenia „Pytania na śniadanie” (więcej na ten temat). We wtorek ta informacja została sprecyzowana.
- Marzena Rogalska z wyprzedzeniem informowała dyrekcję TVP2 o swoich planach związanych z udziałem we wspomnianej kampanii reklamowej. Decyzja o tym, że - z uwagi na zasady etyki dziennikarskiej - w czasie trwania kampanii Marzena Rogalska nie będzie prowadzić „Pytania na śniadanie” była wspólną decyzją dyrekcji TVP2 i Marzeny Rogalskiej - poinformował nas Jacek Rakowiecki, rzecznik TVP.
>>> Marzena Rogalska reklamuje ceny do wzięcia w Biedronce (wideo)
Dlaczego zatem z anteny na jakiś czas nie zniknął Maciej Kurzajewski, który od połowy września wspólnie z Szymonem Majewskim reklamuje płatności mobilne w PKO BP (przeczytaj o tym więcej i zobacz spot)? - Kluczowe jest to, że Maciej Kurzajewski bierze udział przede wszystkim w akcji społecznej, której sens i wydźwięk TVP ocenia bardzo wysoko. Reklama to jedynie „odprysk” tej akcji, którą w dodatku poprzez nawiązanie do akcji dodatkowo wspomaga i promuje - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki. Przypomnijmy, że Kurzajewski uczestniczy w akcji PKO BP promującej aktywność fizyczną, w ramach której stoi na czele 12-osobowej drużyny startującej w obecnym sezonie w 7 najważniejszych maratonach na 7 kontynentach (więcej na ten temat). Natomiast w spocie płatności mobilny oferowanych przez bank ma na sobie koszulkę z napisem „Biegajmy razem”.
Rzecznik TVP zaznacza, dyrekcja TVP2 zakłada powrót Marzeny Rogalskiej do grona prowadzących „Pytanie na śniadanie” w jakiś czas po zakończeniu emisji reklam Biedronki z jej udziałem. Jak długo może potrwać ta kampania? Biuro prasowe Jeronimo Martins Polska nie podaje konkretnego terminu, informując portal Wirtualnemedia.pl tylko, że akcja będzie prowadzona przez najbliższe tygodnie.
- Decydując się na współpracę z Marzeną Rogalską, doceniliśmy jej wiarygodność oraz sympatię, jaką darzą ją Polacy. Istotne było dla nas także jej dotychczasowe zaangażowanie w promocję Polski oraz polskich produktów, które jest spójne z filozofią funkcjonowania naszej firmy - uzasadnia biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.
Jako przykłady podobnych kampanii Biedronki biuro podaje reklamy żywności z udziałem Daniela Olbrychskiego (przeczytaj więcej i obejrzyj spot) oraz emitowany przed rokiem spot ekspresu Italico z Pawłem Delągiem i Joanną Orleańską (obejrzyj go). Każda z tych akcji była prowadzona przez kilka tygodni, zatem można oczekiwać, że tyle potrwa obecna kampania z Marzeną Rogalską. Zwłaszcza że prezenterka przez biuro prasowe Jeronimo Martins Polska nie jest przedstawiana jako ambasadorka Biedronki, tylko bohaterka jej najnowszego spotu.
Trudno w tej sytuacji sądzić, że kampania Biedronki z Rogalską potrwa równie długo jak akcja reklamowa Lidla z Pascalem Brodnicki i Karolem Okrasem, która jest prowadzona nieprzerwanie od ponad roku (więcej na ten temat), albo jak współpraca Tesco z Robertem Makłowiczem, w ramach której wizerunek kucharza znalazł się na opakowaniach wybranych produktów żywnościowych marek własnych sieci (przeczytaj o tym więcej).
Wizerunek Marzeny Rogalskiej został wykorzystany tylko w spotach wideo Biedronki, które od poniedziałku są emitowane w wiodących stacjach telewizyjnych oraz internetowych serwisach VoD. Kreację kampanii przygotowała agencja Duda Polska, a za planowanie i zakup medów odpowiada dom mediow MEC.
Dołącz do dyskusji: Marzena Rogalska po kampanii Biedronki wróci do TVP2. "Maciej Kurzajewski i PKO BP to akcja społeczna"