SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Piwo najpopularniejszym napojem alkoholowym w Polsce

Piwo pozostaje najpopularniejszym napojem alkoholowym w Polsce. Do jego picia przyznaje się 72 proc. kobiet i 91 proc. mężczyzn. Panie częściej niż mężczyźni piją wino (51 proc. vs. 36  proc.) i szampana (46 proc. vs. 37 proc.), ale rzadziej mocne alkohole (40 proc. vs. 75  proc.) - wynika z badań GfK Polonia.

Dla 90 proc. pań piana to zupełnie nieistotna cecha piwa, podczas gdy dla 17 proc. panów to arcyważny atrybut chmielowego trunku.

Kobiety generalnie nie zwracają uwagi, jakie piwo piją - robi to tylko 7,5 proc. z nich. Jest to natomiast niezwykle istotne dla mężczyzn - 98,5 proc. pamięta, jakie piwo pili ostatnio.

Dla kobiet liczy się przede wszystkim wysoka "pijalność" chmielowego napoju: 43 proc. deklaruje, że jeśli chodzi o piwo jasne najbardziej lubi trunek bez dominującego smaku (42 proc. mężczyzn). Panie (32 proc.) dwukrotnie bardziej niż mężczyźni (16 proc.) cenią w piwie łagodny smak. Z tego samego powodu większość kobiet unika goryczki pochodzącej z chmielu - 5 proc. twierdzi, że to ważna cecha piwa (w kontraście do 14 proc. panów).

Polkom przeszkadza wysoka zawartość alkoholu w trunkach. 32 proc. piwoszek deklaruje, że lubi uczucie lekkiego szumu w głowie wywoływanego przez alkohol, podczas gdy w przypadku mężczyzn podobnego zdania jest 53 proc.

Panie piją mniej niż panowie. Pomimo, że stanowią ok. 40 proc. aktywnych konsumentów piwa w Polsce (konsumpcja co najmniej raz w miesiącu), spożywają ok. 1/5 z 38 mln hl piwa, które sprzedaje się na polskim rynku w ciągu roku.

73 proc. kobiet zgadza się ze stwierdzeniem, że klasyczne piwo pasuje do kobiety (twierdzi tak 60 proc. mężczyzn). Z drugiej strony natomiast 75 proc. kobiet przyznaje, że piwo jest nieodłącznym elementem męskiego świata (potwierdza to także 83 proc. panów).

13,5 proc. pań pije piwo z sokiem (latem ten udział wzrasta do 20 proc.). Do takiego zachowania przyznaje się tylko 3 proc. mężczyzn.

Kobiety dwukrotnie rzadziej kupują napoje energetyczne niż faceci. 15  proc. pań i 30  proc. mężczyzn w wieku 18-65 lat przyznało, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy piło "energetyki".

Badania zostały przeprowadzone przez GfK Polonia dla Grupy Żywiec na reprezentatywnych próbach 4470 piwoszy (osób, które piją piwo co najmniej raz w miesiącu) w wieku 18-65 lat (w okresie lipiec 2011 - czerwiec 2012), 5529 piwoszy w wieku 18-65 lat, którzy pili piwo w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie, oraz 178 okazjonalnych piwoszy, którzy pili piwo 1-6 miesięcy wcześniej (w okresie listopad-grudzień 2011).

Dołącz do dyskusji: Piwo najpopularniejszym napojem alkoholowym w Polsce

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo bambolo
ja od urodzenia pije wodke, zimą , bo latem piej piwo lekkie,typu Foster / kiedys EB,Grolsch,Lech/
odpowiedź