SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Teleexpress” stracił 760 tys. widzów w lipcu. „Fakty” awansowały na pozycję lidera

W lipcu br. na pozycję lidera oglądalności wśród programów informacyjnych awansowały „Fakty”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki oglądalności, a najwięcej widzów stracił „Teleexpress”.

„Fakty” TVN w lipcu 2016 roku oglądało średnio 2,38 mln widzów, co zapewniło stacji 23,16 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 1,49 proc. widzów, czyli 36 tys. oglądających, ale jego udział zmalał z 24,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Jednocześnie był to najmniejszy spadek widowni w zestawieniu, a dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca trzeciego.

Drugą lokatę zajęły „Wiadomości” TVP1. Widownia tego dziennika zmniejszyła się o 8,38 proc. (216 tys. osób) do 2,36 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w TVP1 w rynku zmalał z 23,57 proc. do 21,25 proc.

Natomiast na ostatnie miejsce podium (z pozycji lidera) spadł „Teleexpress” TVP1. Jego oglądalność zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 25,91 proc. (761 tys. widzów) i w lipcu 2016 roku wyniosła ona 2,18 mln osób. Z kolei udział serwisu wyniósł 26,66 proc. (rok wcześniej było to 35,05 proc.).

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 1,43 mln osób, po spadku o 11,43 proc.

Natomiast wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 poszedł w dół o 17,46 proc. do 1,05 mln widzów.

Wszyscy 4+

Dynamika AMR

lipiec

2016

2015

Program

Stacja

AMR (w tys.)

SHR%

AMR (w tys.)

SHR%

W proc.

FAKTY 19:00

TVN

2 375

23,16%

2 411

24,25%

-1,49%

WIADOMOŚCI 19:30

TVP1

2 361

21,25%

2 577

23,57%

-8,38%

TELEEXPRESS 17:00

TVP1

2 176

26,66%

2 937

35,05%

-25,91%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

1 426

14,24%

1 610

16,65%

-11,43%

PANORAMA 18:00

TVP2

1 045

11,90%

1 266

14,33%

-17,46%

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w lipcu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności też znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 4,69 proc. do 812 tys. oglądających.

Również i w tym ujęciu wszystkie serwisy zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Teleexpress” - było to 26,13 proc. do 489 tys. widzów.

16-49

Dynamika AMR

lipiec

2016

2015

Program

Stacja

AMR (w tys.)

SHR%

AMR (w tys.)

SHR%

W proc.

FAKTY 19:00

TVN

812

22,26%

852

23,14%

-4,69%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

580

16,25%

628

17,54%

-7,64%

WIADOMOŚCI 19:30

TVP1

571

14,40%

688

17,14%

-17,01%

TELEEXPRESS 17:00

TVP1

489

16,63%

662

22,01%

-26,13%

PANORAMA 18:00

TVP2

250

7,80%

316

9,83%

-20,89%

 

Dołącz do dyskusji: „Teleexpress” stracił 760 tys. widzów w lipcu. „Fakty” awansowały na pozycję lidera

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
NiePatriota
Jeszcze w niedzielę Kurski oraz w poniedziałek Wiadomości chwaliły się wynikami Nielsena, a teraz już wyniki są nie po ich myśli, więc będzie powrót do całkowitej krytyki. Prosta recepta - jak robisz słaby program, to zwalaj to na firmę robiącą badania.
Boję się, co to będzie, kiedy TVP będzie organizować wieczór wyborczy za jakiś czas i będzie zamawiać sondaż...
odpowiedź
User
filuś
Ten Nielsen to swe odbiorniki to ulokował wśród futerkowców, ewentualnie sami sobie oglądalność tworzą. Dzięki tym badaniom mamy same powtórki filmów, bo wg. nich Polacy wolą setną powtórkę Kewina Samego w Domu niż premierę hitu sprzed 3 lat. Żenada z tymi badaniami. Ciekawe co zmieniło się w Teleekspresie... ruchomy czas transmisji? Uuuuu....
odpowiedź
User
Olejarski
Nie Napinajcie sie bo wam żyłka pęknie
odpowiedź