Wpływy reklamowe 'Gazety Wyborczej' spadły o 21 mln zł
Wpływy reklamowe dzienników w maju 2009 roku spadły o 18 proc. wporównaniu do analogicznego okresu rok temu. Najwięcej stracił'Dziennik' (w dół o 43 proc.), najmniejszy spadek odnotował "Fakt"a liderem pozostała "Gazeta Wyborcza" (spadek o 25 proc.).
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w maju2009 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 66,8 mln zł, czyli o21 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 - wynika z monitoringugazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska"(Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe napoziomie 25,1 mln zł (spadek o 0,9 mln zł). Trzecie miejsceprzypadło dla "Faktu" (Axel Springer Polska) -15,3 mln zł (spadek o 0,3 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 196,4 mln zł wmaju 2009 r. wobec 240 mln zł w analogicznym okresie 2008 roku(dane cennikowe, dane bez autopromocji).
Rok /Miesiąc | V.2009 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 196 472 940 zł |
GAZETA WYBORCZA | 66803 972 zł |
POLSKA | 25153 997 zł |
FAKT | 15378 623 zł |
RZECZPOSPOLITA | 14020 561 zł |
DZIENNIK | 12088 904 zł |
SUPER EXPRESS | 7 463691 zł |
Rok /Miesiąc | V.2008 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 240 018 076 zł |
GAZETA WYBORCZA | 88140 615 zł |
POLSKA | 26050 454 zł |
DZIENNIK | 21105 886 zł |
RZECZPOSPOLITA | 18154 101 zł |
FAKT | 15652 065 zł |
SUPER EXPRESS | 8 228676 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor
Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe 'Gazety Wyborczej' spadły o 21 mln zł