W ścisłym centrum Warszawy powstała specjalna instalacja artystyczna, wykonana w ramach kampanii społecznej „Filary Tolerancji”. Jest to pierwsza kampania realizowana w ramach nowej przestrzeni miejskiej „Przestrzeń 360°” przeznaczonej na komunikację społeczną.
Kampania społeczna „Filary Tolerancji” koncentruje się na uniwersalnych wartościach, takich jak miłość, wolność, szczęście, równość, bezpieczeństwo i akceptacja. Jej głównym celem jest promowanie postaw otwartości i zrozumienia, opierając się na przekonaniu, że te wartości są filarami harmonijnego współistnienia w społeczeństwie.
“Filary tolerancji”
W ramach kampanii „Filary Tolerancji” powstała instalacja artystyczna, składająca się z 12 kolumn, które w różnych kolorach oświetlają przestrzeń miejską. Są one symbolem wielowymiarowości ludzkich doświadczeń i współistnienia odmiennych poglądów. Każdy filar reprezentuje inną wartość, a razem tworzą obraz społeczności, w której różnice nie dzielą, ale łączą.
„Filary Tolerancji” to nie tylko artystyczna forma wyrazu, ale również apel o wspólne budowanie społeczeństwa otwartego, w którym każdy czuje się akceptowany i bezpieczny.
Instalację umieszczono przy rondzie Czterdziestolatka w Warszawie, w okolicy Dworca Centralnego, Złotych Tarasów i Varso Tower, na filarach podporowych estakady Jana Pawła II, przy samych przystankach tramwajowych „Dworzec Centralny”, zarówno po stronie dzielnicy Woli, jak i Śródmieścia. Miejsce to od lat było niezagospodarowane pod względem estetycznym.
– Przeznaczeniem Przestrzeni 360° jest organizacja kampanii społecznych poruszających ważne społecznie problemy. Pierwszą kampanią jest akcja „Filary Tolerancji”. W planie mamy kolejne kampanie dotyczące ciałopozytywności, proekologiczne czy patriotyczne na Dzień Flagi RP i Święto Konstytucji 3 Maja, gdzie instalacja rozbłyśnie w barwach biało-czerwonych – mówi Małgorzata Eva Lendzion, pomysłodawczyni kampanii oraz twórczyni Przestrzeni 360°.
Kampanię „Filary Tolerancji: wspiera grono ambasadorów: Maciej Stuhr, Julia Wieniawa, Maciej Musiał, Tomasz Raczek, influencerka Red Lipstick Monster i aktywistka Ogi Ugonoh, których wizerunki, jak i przesłanie widnieją na instalacji.
Fundatorem wykonania instalacji artystycznej jest firma Mars, a Partnerem Wspierającym - marka ZARA. Nad merytoryką kampanii czuwa Kampania Przeciw Homofobii. Twórcą tej przestrzeni oraz twórcą i organizatorem kampanii jest agencja Big Idea Promotions.