Ruszyła kampania „Dzieciństwo bez przemocy" Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajowej Koalicji na Rzecz Ochrony Dzieci. Jest ona wyrazem sprzeciwu wobec krzywdzenia dzieci i ma na celu promowanie systemowych rozwiązań sprzyjających dobremu dzieciństwu.
W ramach akcji prowadzona jest ogólnopolska kampania medialna, w całym kraju organizowane są wydarzenia edukacyjne adresowane do dzieci, rodziców i profesjonalistów pracujących z dziećmi.
Inicjatywę wspierają setki organizacji, instytucji i firm, a także ambasadorki i ambasadorzy, którzy będą promować jej cele w mediach społecznościowych. Dodatkowo swój aktywny udział w kampanii potwierdził Episkopat Polski, planując między innymi wysłanie listu pasterskiego do wszystkich wiernych.
– Od ponad trzech dekad prowadzimy szeroką edukację społeczeństwa, w tym rodziców, by chronić dzieci przed przemocą. Zmiana postaw jest jednak zawsze długim procesem. Ciągle jeszcze żywe jest przekonanie o skuteczność kar fizycznych w wychowaniu dzieci. Wciąż zbyt rzadko reagujemy na przemoc. Dzieciństwo bez przemocy jest naszym celem – Arkadią, do której prowadzi długa droga nieustających starań. Dlatego planujemy kampanię Dzieciństwo bez Przemocy, jako cykliczną akcję, w ramach której każdego roku jesienią chcemy wzmacniać centralny przekazy kampanii, że dobre dzieciństwo daje dziecku MOC na całe życie, a traumatyczne doświadczenia przemocy tę moc odbierają – powiedziała dr Monika Sajkowska, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, liderka kampanii Dzieciństwo bez Przemocy.
Głównym partnerem kampanii jest Rzeczniczka Praw Dziecka. Honorowym patronatem objęli akcję: Marszałek Sejmu RP, Szymon Hołownia, Marszałek Senatu RP – Małgorzata Kidawa-Błońska oraz Ministra ds. Równości – Katarzyna Kotula.
Stwórzmy dzieciom dzieciństwo be przemocy
W czasie trwania kampanii w wielu miastach Polski organizowane będą lokalne konferencje Dzieciństwo bez Przemocy, szkolenia dla personelu placówek oświatowych, spotkania edukacyjne z rodzicami oraz zajęcia dla dzieci i młodzieży.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przygotowała ogólnodostępne webinary dla rodziców i dla profesjonalistów poświęcone tematyce przeciwdziałania przemocy wobec dzieci. Organizowane będą również lekcje online dla dzieci z różnych grup wiekowych.
Kampania zakończy się 19 listopada w Międzynarodowym Dniu Przeciwdziałania Przemocy Wobec Dzieci. O godzinie 17:00 tego dnia, fasady budynków w całej Polsce rozświetlą się na czerwono – symbolizując sprzeciw wobec krzywdzenia dzieci.
Ambasadorem kampanii Dzieciństwo bez Przemocy został Jakub Gierszał, który również użyczył głosu w spotach promujących inicjatywę.
Za kreację kampanii odpowiadała agencja Communication Unlimited we współpracy z Coloroffon Film. Kampania finansowana jest z Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości i ze środków przekazanych przez Save the Children. K+PR wesprze kampanię "Dzieciństwo bez przemocy" poprzez działania komunikacyjne.