Reklama 2023-11-06
4

#StopRomofobia - ruszyła kampania w obronie Romów

Agencja Publicis Worldwide Polska rozpoczęła kampanię, w której zwraca uwagę na obecność Romów w Polsce i chce zwiększyć ich integrację. Na plakatach reklamowych zwraca się w tej sprawie do gigantów technologicznych, takich jak Google, Meta i Netflix. 

Publicis Worldwide Polska swoją kampanię odnosi się do tego, że w Polsce wciąż istnieją grupy etniczne traktowane stereotypowo i z uprzedzeniami. Jedną z takich grup są Romowie. Według różnych i nie do końca dokładnych źródeł, w Polsce jest ich od kilkunastu do 30 tysięcy.

Agencja zdecydowała się rozpocząć debatę publiczną w tej sprawie i dać Romom możliwość wypowiedzenia się.

Billboardy na ulicach Warszawy wzywają gigantów technologicznych Google, Meta i Netflix do ulepszenia swoich usług i produktów, tak aby bardziej włączały Romów. Hasłem kampanii jest #StopRomofobia. Jeden z billboardów, zlokalizowany przy Rondzie Daszyńskiego, nawołuje Meta do dodania flagi Romów do swojej biblioteki emoji.

Na billboardzie przy ulicy Towarowej pojawił się projekt pierwszego w historii Google Roma Doodle. Doodle pojawił się na stronie głównej Google 5 listopada, w Międzynarodowy Dzień Romów. Doodle zostało zaprojektowane w porozumieniu ze znaną romską artystką Małgorzatą Mirgą-Tas.

Obok muralu Netfliksa u zbiegu Kruczej i Alej Jerozolimskich wywieszono komunikat nawiązujący do popularnego serialu „Infamy”, w którym odtworzono wiele stereotypów na temat Romów. Billboard wzywa Netflix do pokazania tej grupy etnicznej bez szkodliwe uprzedzenia.

- Walka ze stereotypami jest możliwa poprzez widoczność kultury i społeczności romskiej. Zachęcamy takie firmy jak Meta, Google czy Netflix do pomocy i podejmowania inicjatyw, dzięki którym Romowie będą mogli w pełni korzystać z ich usług i produktów” – mówi Joanna Karwowska -Koza, dyrektor ds. strategii i rozwoju w Publicis Worldwide Polska. 

Karolina i Karol Kwiatkowscy z Centralnej Rady ds. Romów dodają: - Według danych zebranych podczas spisu ludności w Polsce w 2021 r. ponad 13 tys. osób określiło się jako Romowie. Romowie, w całej swojej różnorodności, stanowią największą mniejszość etniczną w Europie, borykającą się z ubóstwem i wykluczeniem społecznym. Można mówić o zjawisku tzw. romofobii. Jej konsekwencjami są dyskryminacja, długotrwałe bezrobocie, brak opieki zdrowotnej, utrudniony dostęp do edukacji czy mieszkań.

Wykonanie billboardów zamówiła Centralna Rada Romów w Polsce. Za realizację kampanii odpowiadają agencje Publicis Groupe: koncepcja kreatywna i strategia została stworzona przez Publicis Worldwide Poland, natomiast media zostały zaplanowane i zakupione przez Spark Foundry.

Autor: bg

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas