Platforma Temu kolejny raz zwiększyła liczbę swoich użytkowników w Polsce. Ringier Axel Springer Polska pod względem zasięgu wyprzedził zaś Grupę Wirtualna Polska. Które serwisy i aplikacje internetowe są najpopularniejsze w Polsce?
Najpopularniejszymi wydawcami w Polsce pozostają dwa globalne koncerny. Według wyników badania Mediapanel we wrześniu 2024 roku serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 29,1 mln polskich internautów, co dało 97,85 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 20 godzin, 38 minut i 55 sekund.
Natomiast Facebook, Instagram i Messenger zanotowały u nas 26,21 mln użytkowników, 88,15 proc. zasięgu oraz 23 godziny, 23 minuty i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a klasyfikowany osobno WhatsApp - 17,5 mln odwiedzających, 58,87 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 23 minuty i 8 sekund średniego czasu.
RASP wyprzedził Wirtualną Polskę
Wśród rodzimych wydawców na pozycję lidera zasięgowego awansowała Grupa Ringier Axel Springer Polska, po wzroście miesiąc do miesiąca z 20,31 do 20,4 mln użytkowników. Wyprzedziła Grupę Wirtualną Polska, w której serwisach i aplikacjach liczba odwiedzających zmalała z 20,41 do 19,91 mln. Każdy spędził tam średnio 2 godziny, 16 minut i 36 sekund, podczas gdy w przypadku Grupy Ringier Axel Springer Polska przeciętny czas korzystania wyniósł godzinę, 55 minut i 33 sekundy.
Azjatycka platforma e-commerce Temu (stanowi cały ruch notowany przez Grupę Whaleco), która podbija nasz rynek od połowy ub.r., kolejny raz wyznaczyła swoją rekordową odwiedzalność. Miesiąc do miesiąca liczba jej polskich użytkowników zwiększyła się z 15,67 do 15,85 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył z 44 minut i 9 sekund do 50 minut i 21 sekund.
Prawie 30 mln internautów w Polsce
W badaniu Mediapanel łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano we wrześniu na 29,7 mln. Codziennie z internetu korzystało średnio 25,8 mln osób.